۱۹۸ کنتور هوشمند در کاشمر به روزرسانی شد

۱۹۸ کنتور هوشمند در امور منابع آب کاشمر بروزرسانی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب کاشمر با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری به منظور بروزرسانی کنتورهای هوشمند از مجموع ۱۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی دشت های زیر نظر امور منابع آب کاشمر،  ۱۹۸ مودم جدید بر روی کنتورها نصب شد و اطلاعات مصرف آب در اختیار سرور قرار گرفت.

"حکمتی فر" با اشاره به طرح های سازگاری با کم آبی و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی افزود: در همین راستا یک حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز به عمق ۲۰ متر پر و مسدود شد که با این اقدام از برداشت غیرمجاز ۲۹ هزار مترمکعب آب  جلوگیری شد.

وی افزود: همچنین در مورد رفع تصرفات و لایروبی مسیل ها در سال جاری این امور در عملیات های جداگانه ای بیش از ۱۳ کیلومتر  طول اقدام به رفع تصرفات غیرقانونی  و لایروبی مسیلها کرده است.

مدیر امور منابع آب کاشمر ادامه داد: در شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد شغل اصلی مردم کشاورزی می باشد، آگاهی دادن در خصوص انتقال بخشی از مشاغل حوزه کشاورزی به بخش های دامپروری و صنعت ضروری است به عبارت دیگر جایگزینی گفتمان "اصلاح الگوی کشت" با اصلاح "الگوی مصرف آب" امری ضروری بنظر می رسد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات