تحقق اهداف سال اول برنامه پنجم در کاهش تلفات جاده‌ای

تحقق اهداف سال اول برنامه پنجم در کاهش تلفات جاده‌ای

www.BanaNews.irرئیس سازمان راهداری گفت: طی ۴ ماه گذشته ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافت و به اهداف برنامه پنجم در کاهش تصادفات‌ در سال اول برنامه پنجم دست یافتیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی ۴ ماه گذشته ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافت و به اهداف برنامه پنجم در کاهش تصادفات‌ در سال اول برنامه دست یافتیم.

افندی‌زاده افزود: ‌کاهش ۱۰ درصدی تلفات سوانح رانندگی در ۴ ماه گذشته (ابتدای سال تا پایان تیرماه) نوید‌بخش این مطلب است که سفرهای ایمنی را در سال جاری خواهیم داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: تلاش کنیم که سفرهای ایمنی ‌در سیستم حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم تا بتوان به اهداف برنامه‌ پنجم در کاهش تصادفات دست یافت.

افندی‌زاده افزود: آنچه که در سال جاری مورد توجه قرار گرفت ‌این بود که ایمنی سفر بسیار رعایت شد و قطعاً همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و سایر ارگان‌های دست‌اندکار جاده ‌و نیز مردم موجب شد سفرها با کاهش ۱۰ درصدی تلفات انجام شود که این رقم بسیار قابل توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ‌نکته عمده این است که در سال جاری سفرهای تابستانی با رویکرد ایمنی انجام شد و قطعاً مردم نیز باید کمک کنند تا این سفرها با ایمنی کامل انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: لازم است ‌موضوع کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات انسانی، به عنوان یک هدف اصلی در این سفرها مدنظر قرار گیرد.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال جاری بخصوص در یکی دو ماه اخیر، سرعت متوسط در جاده‌های کشور حدود ۱۱ الی ۱۸ کیلومتر کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد در مجموع مردم بحث مدیریت سرعت را بیشتر رعایت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کاهش سرعت متوسط در جاده‌ها ‌با توجه به افزایش سفرها یا حداقل همسان‌سازی سفرها با سفرهای سال گذشته، نشان می‌دهد کنترل سرعت می‌تواند ایمنی را در جاده‌ها افزایش دهد و این خود موجب کاهش تلفات جاده‌ای خواهد شد.

* راهداران برای دومین پیک سفر‌‌های تابستانی آماده‌اند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه نام ‌طرح تابستانی امسال در کمیته عملیات ترافیکی، "طرح سفرهای تابستانی ایمن سال ۹۰ " نام گذاری شده است، اظهار داشت: ‌با گرایش و نگرش به ایمنی حمل و نقل، در سال جاری‌ ‌سفرهای تابستانی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تابستان سال جاری ‌قبل از ماه ‌رمضان پیک سفر‌ها بود و پس از این ماه مبارک، از ۱۱ شهریور‌ماه تا سوم مهرماه‌، با دومین پیک سفر مواجه خواهیم بود بنابراین تراکم سفرها در شهریور‌ماه نیز زیاد است.

افندی‌‌زاده با بیان اینکه راهدارخانه‌ها و راهداران کشور ‌هم‌اکنون و پس از اتمام ماه مبارک رمضان (حدود ۱۱ شهریورماه تا سوم مهر‌ماه) آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی هستند، ادامه داد: بیش از ۶۵۰ راهدارخانه را بسیج کرده‌ایم که ‌به مسافران تابستانی خدمات ارائه دهند و نسبت به استقرار اکیپ‌های راهداری اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۰۰۰ گشت راهداری در جاده‌های کشور تردد دارند تا به مسافران تابستانی ‌خدمت‌رسانی کنند.

* جابه‌جایی ۷۴ میلیون نفر مسافر از طریق سیستم حمل‌و‌نقل جاده‌ای عمومی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تابستان جاری حدود ۲۰ هزار اتوبوس، ۴۰ هزار مینی‌بوس و ۳۳ هزار سواری برون شهری در اختیار مسافران جاده‌ای قرار گرفته است، افزود: ‌خدمات پیش فروش بلیت از طریق سایر سیستم‌ها نظیر اینترنت، پیامک و تلفن به راحتی انجام می‌شود.

افندی‌زاده با اشاره به شروع طرح تابستانی از ابتدای تیرماه، اظهار داشت: طی این مدت بیش از ۷۴ میلیون نفر مسافر از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای عمومی جابه‌جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تحول زیادی برای ارایه خدمات به مسافران خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به کمک سایر ارگان‌های دست‌اندکار امر جاده، ساماندهی مناسبی در آن ایام انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: امید است طی برنامه‌ریزی که برای حدود ۱۰ شهریور تا سوم مهر‌ماه سال جاری انجام شده است، حجم بالایی از مسافران با سطح سرویس مناسبی جابه‌جا شوند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه تمام سرویس‌های حمل و نقل جاده‌ای با امکانات مناسبی در خدمت مسافران هستند، گفت: آنچه برای سازمان راهداری ‌اهمیت دارد، این است که حداکثر کیفیت‌های حمل و نقل اتوبوس با امکانات مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و مردم از این خدمات راضی باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه پیامک ۳۰۰۰۱۴۳ آماده دریافت نظریات، پیشنهادات و شکایات مسافران از ‌خدمات اتوبوسرانی و سایر بحث‌های مربوط به مسافر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بررسی‌ پیام‌های دریافت شده طی این مدت بیانگر این مطلب است که تا این لحظه نظریات مردم نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر بوده است و مسافران از این سیستم حمل و نقل راضی بوده‌اند؛ همچنین برخی مسایل و مشکلات موجود و شکایات نیز در حال بررسی است.

 

 

    نظرات