ترویج فرهنگ مطالعه لازمه آگاهی مردم از قوانین ساخت و ساز است

ترویج فرهنگ مطالعه لازمه آگاهی مردم از قوانین ساخت و ساز است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد با بیان این‌که بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز ناشی از عدم آگاهی مردم است، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم از قوانین ایفا می‌کند.

«مهدی سالاری» شب گذشته 27 بهمن در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد،در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی نظیرنمایشگاه کتاب، اظهار کرد: امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به واسطه آگاه‌سازی مردم از علوم مختلف ایجاد می‌شود.

وی افزود:‌ نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نقش مهمی در توسعه فرهنگ عمومی و قانونمداری بیش از پیش جامعه ایفا می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد در ادامه با بیان این‌که عدم آشنایی مردم با قوانین ساخت و ساز یکی از چالش‌های جدی در حوزه مدیریت شهری است، گفت: به نظر می‌رسد اگر فرهنگ مطالعه آن طور که باید بین اقشار مختلف نهادینه شود، بسیاری از معضلات که ناشی از عدم آگاهی افراد است برطرف خواهد شد.

سالاری پایین آمدن میزان مطالعه منابع مکتوب را از یک سو و افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی را از سوی دیگر یکی از چالش‌های جدی فرهنگی دانست و بیان کرد:‌ برگزاری این چنین رویدادهایی نقش مهمی در جریان سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر هفت هزار مهندس با گرایش‌های مختلف معماری و عمرانی به طور مستمر با سازمان نظام مهندسی استان یزد همکاری دارند، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی سعی دارد با تهیه و چاپ کتب و نشریات تخصصی مختلف علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه، قوانین مربوط به ساخت و ساز شهری را به اطلاع شهروندان برساند.

وی برنامه‌ریزی برای قشر جوان را در حوزه کتاب ضروری عنوان کرد و افزود: دست‌اندرکاران و مسئولان فرهنگی باید با تدوین برنامه‌های متنوع و کارشناسی نسل جوان را بیش از پیش با فواید مطالعه آگاه و این مهم را بین آنها نهادینه کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای مدرنیته در جوامع کنونی، خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی و جذب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر راهکارهای اجرایی و موثر در این حوزه است.

سالاری با بیان این‌که امروزه بسیاری از افراد بجای مطالعه کتاب‌های مکتوب و کاغذی به مطالعه کتاب‌های الکترونکی روی آوردند، تصریح کرد: برقراری ارتباط منسجم و مستمر بین منابع بارگذاری شده در فضای مجازی و اسناد مکتوب ازدیگر موارد حائز اهمیت در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات