مهربانی با پرندگان و حیوانات در هوای برفی سپیدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، رئیس اداره محیط زیست سپیدان از پخش بیش از ۳ تن دانه گندم و خرده نان در منطقه حفاظت شده و پوشیده از برف مارگون به منظور تغذیه پرندگان و جانوران خبر داد و گفت: این مقدار گندم و خرده نان توسط یک فرد طبیعت دوست و دوستدار گونه های زیستی در سپیدان جمع آوری و با کمک محیط بانان این اداره در منطقه یاد شده پخش شد.

بازیار گفت : در این برنامه محیط بانان با دانه پراکنی دانه گندم و خرده نان برای پرندگان و حیوانات در این منطقه از تلف شدن آنها در سرما و برف جلوگیری کردند.

رئیس اداره محیط زیست سپیدان افزود : منطقه حفاظت شده مارگون بیش از ۳۵۰۰ هکتار مساحت دارد و زیستگاه پرندگانی همچون کبک، کبوتر، تیهو، پرندگان شکاری و جانورانی همچون خرس، گرگ، کفتار و روباه می باشد.

بازیار گفت : زمستان فصل سختی برای پرندگان است چرا که غذا در این فصل برای پرندگان کمیاب است و این مساله می تواند موجب مرگ آنها شود.

وی افزود : پرندگان آمادگی مقابله با افت ناگهانی درجه حرارت یا طوفان های ناگهانی در زمستان را ندارند، بنابراین باید برای تغذیه آنان کمک کنیم.

رئیس اداره محیط زیست سپیدان در ادامه گفت : در این روزهای سرد زمستانی، بسیاری از حیوانات و به ویژه پرندگان برای یافتن غذا به سکونتگاه های انسان ها پناه می آورند و ما می توانیم با قرار دادن تکه های نان و باقیمانده سفره غذای خود در مکانی از حیاط ، بالکن یا معابر، پرندگان را سیر کنیم.

منطقه حفاظت شده مارگون با داشتن آبشار زیبای آن در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و یکی از زیباترین مناطق دیدنی فارس و سپیدان است.

گفتنی است: در پی بارش اخیر در سپیدان بیش از ۸۰ سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان به زمین نشست
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات