مدیریت منابع آب در همدان وضعیت مناسبی ندارد

مدیریت منابع آب در همدان وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محسن جعفری نژاد در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب استان همدان با بیان این مطلب افزود: اینکه امروزه انتخاب حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار یک انتخاب اجباری است و ما نمی توانیم به مقوله محیط زیست بی اعتنا باشیم.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با شروع کار ، احیاء دریاچه ارومیه را در اولویت اقدامات خود قرار داد و این نشان از این است در مدیریت منابع آب ضعیف عمل کرده ایم که امروز نتیجه آن ورشکستگی در حوزه آب است.

وی با بیان اینکه عسلویه یک شاهد توسعه ناپایدار در کشور است افزود: در این منطقه، صنعت رشد بالایی داشته ولی متاسفانه نتوانستیم توسعه اجتماعی ، توسعه فرهنگی و زیست محیطی را در کنار آن داشته باشیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در این مراسم گفت: گاه ما به موضوع آب، خاک، زمین و محیط زیست و منابع طبیعی باید نگاه عمیق و با فهم علمی بیشتری باشد.

ظاهر پورمجاهد ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در ابتدای کار با تشکیل شورای عالی آب ۱۳ برنامه مختلف که بخشی از آنها به نام برنامه های تعادل بخشی نام گرفت اجرا شد که یک نمونه آن در قالب شورای حفاظت آب در استانها و شهرستانها عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید نقد علمی کارشناسی صورت گیرد ادامه داد : دانشگاه ها و تشکل ها را باید وارد میدان کنیم و من از مسئولین حوزه کشاورزی می خواهم نسل جدید را با تکنولوژی نوین آبیاری در بخش کشاورزی آشنا و مزایای استفاده از آن را تشریح کنند.

پورمجاهد اظهار کرد:  محیط زیست مزیتی است که باید قدر آن را دانست و با همکاری و تعامل همه دستگاه های استان در حفظ آن کوشید.

دومین نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب استان همدان در محل شرکت نمایشگاه های بین‌المللی همدان، از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ۱۳۹۸از  ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸  پذیرای بازدید کنندگان است.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات