همایش مقابله با سیلاب در شهرستان کلات برگزار می شود

مدیر امور آب شهرستان کلات از برگزاری همایش مقابله با سیلاب هم زمان با سراسر کشور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مصطفی فرزانه با اعلام این خبر گفت: همایش مقابله با سیلاب با هدف باز آموزی و آگاهی بخشیدن اهالی منطقه و همچنین مدیران مرتبط در نظام آموزشی هم زمان با سراسر کشور 5 اسفندماه در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: سیلاب در کشر جزو رخدادهای شایع با تحمیل خسارات جبران ناپذیر است که علاوه بر خسارات مذکور، باعث هد ررفت منابع آب شیرین ، عدم نفوذ آب باران به آبهای زیرزمینی و در نتیجه شدت یافتن خشکسالی در سال های کم بارش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت سیل اخیر با شرایط و مختصات وقوع، حجم و گستره سیل و تبعات اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با رخدادهای قبلی متفاوت بوده است. نقش و عملکرد میدانی دستگاه های مختلف اجرایی، نظامی و مردمی در مدیریت چنین سیلی بسیار متفاوت و با ارزش می باشد.

مدیر امور آب شهرستان کلات  اظهار داشت: با برگزاری همایش ها و مانورهای آموزشی و همچنین بررسی علل بروز چنین سیلاب ها با توسل به تجربیات به دست آمده  و بررسی درس آموخته های سیل می تواند کمک زیادی به مدیران اجرایی استان و کشور در سیل های آینده و جلوگیری از بروز و کاهش خسارات نماید؛ به همین منظور برگزاری همایش تخصصی واجرایی مقابله با سیلاب که هم زمان در سراسر کشور پنجم اسفندماه در این شهرستان برگزار می شود به بیان تجربه ها و بررسی عملکرد نهادهای مردمی خواهد پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات