تأکید شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه کاره در سال 99

تأکید شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه کاره در سال 99

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که عصر سه شنبه 29 بهمن 98 با حضور کلیه اعضاء و همچنین شهردار و معاونین شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، کلیات لایحه بودجه سال آینده شهرداری مرکز استان به اتفاق آراء با رقم 460 میلیارد تومان مصوب شد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه در نطق پیش از دستور خود با تبریک آغاز چهل و يكمين سال استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گفت: این رویداد با حضور دشمن شكن هموطنان عزيز در راهپيمايي عظيم 22 بهمن ، شكوه مضاعفي پيدا كرد. همه ما مي دانيم كه حضور مردم در اين راهپیمایی توسط کشورهای دوست و دشمن رصد می‌شود. آنچه مسلّم است شکوه اين حضور، موجب یاس و شکست دشمن و بدخواهان نظام اسلامی شده و در عين حال نشاط، امید، عزتمندی، اقتدار و اعتماد به نفس را در کشور تقويت نمود.

وی افزود: 22 بهمن امسال نيز با وجود برودت هوا و بارش برف و باران در اكثر مناطق ، مردم ما با حضور گسترده در اين همايش ملي ، موجب سربلندي كشور شدند لذا جا دارد از اين حضور حماسي خصوصا از همشهريان غيرتمند ساروي قدرداني كنم. اين حركت عظيم مردمي كه با اربعين شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني مقارن شده و عزم و اقتدار ملت انقلابي ايران را در گام دوم انقلاب به نمايش گذاشت ، دشمنان را با اين حقيقت روبرو ساخت كه مردم وفادار ايران همچنان پاي ميثاق خود با انقلاب، شهدا، حضرت امام (ره) و مقام معظم و معزز رهبري ايستاده اند و تحريمها و تهديدهاي آنان خللي در اراده آهنين اين ملت رشيد ايجاد نخواهد كرد.

شمشیربند با گرامیداشت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و روز زن گفت: این مناسبت را به همه بانوان محترمه و فرهيخته جامعه اسلامي به ويژه بانوان شاغل در نهاد مديريت شهري تبريك عرض مي نمايم. بيستم جمادي الثاني همچنين سالروز ولادت معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني (ره) مي باشد . ياد و نام آن بزرگمرد تاريخ را كه حق بزرگي به گردن همه ما دارد، گرامي مي دارم.

وی همچنین با تسلیت ارتحال حضرت آيت الله طبرسي نماينده سابق ولي فقيه در مازندران و نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن فقيه وارسته بيش از نيم قرن در خدمت نهضت اسلامي بود و از سال 42 تا هنگام پيروزي انقلاب اسلامي پيوسته در مسير اين راه نوراني گام برداشت . با پيروزي انقلاب نيز به عنوان يك روحاني انقلابي و مبارز و چهره اي تاثير گذار براي پاسداري از دستاوردهاي نهضت اسلامي كمر همت بست و تا پايان عمر بابركتش ، لحظه اي از ولايتمداري و مردمداري غفلت نورزيد. ايشان در پيشبرد امور شهري مركز استان نيز هرجا لازم مي شد از مديران شهري و برنامه هايشان حمايت مي كرد. درگذشت اين يار صديق انقلاب و مردم را مجددا تسليت گفته و يادشان را گرامي مي دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین برگزاری انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دوم اسفندماه سال جاری را يك رويداد بزرگ سياسي – اجتماعي قلمداد کرد و افزود: فارغ از جهت گيري هاي مختلف سياسي و اينكه به هرحال در جامعه مردم سالار ديني هركسي اين حق را دارد كه بر اساس فهم و سليقه سياسي خود دست به انتخاب بزند ، مسئله مهم تر، مشاركت حداكثري در انتخابات است كه موجب تقويت نظام و كشور و خنثي سازي توطئه هاي دشمنان خواهد شد و خوشبختانه مردم فهيم و آگاه ما در اين خصوص احساس تكليف نموده و قطعا رويدادي حماسي را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و مدون کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا جهت بررسی لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری ساری گفت: اكنون تصويب نهايي آن را در دستور كار داريم تا در موعد مقرر به شهرداري ابلاغ گردد. تمام تلاش بنده و همكارانم در طول يك ماه اخير كه به بررسي لوايح عوارض و بودجه گذشت، اين بود كه مسائل و مشكلات و ظرفيت هاي شهر را واقع بينانه مد نظر قرار دهيم و كمك كنيم تا يك بودجه واقعي تنظيم شود تا در خلال سال 1399 هر ميزان خدماتي كه به شهروندان عزيز مركز استان ارائه مي كنيم، واقعي و موثر و مفيد باشد و بار اضافه اي هم روي دوش آنان قرار ندهيم تا حلاوت خدمت رساني را بيشتر حس كنند. بنابراين از همه همكاران عزيزم در شوراي شهر و نيز شهردار محترم و معاونان و مديران و مشاوران محترم شهرداري و نيز اصحاب محترم رسانه كه در اين رابطه به شايستگي همكاري و همراهي نمودند، علي الخصوص از تلاش اعضاي محترم كميسيون بودجه شورا كه به رياست آقاي دكتر يوسفي تشكيل مي شد، كمال تشكر و قدرداني را دارم.

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و حقوقی شورای شهر ساری:
اتمام پروژه های نیمه کاره توسط شهرداری ساری مورد تأکید شورا می باشد

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری با ابراز تشکر از اعضای شورا به جهت شرکت در جلسات متعدد این کمیسیون و بررسی دقیق لایحه پیشنهادی بودجه سال 99 شهرداری اظهار داشت: انطباق با اسناد بالادستی و به ویژه سند برنامه ششم توسعه از جمله ویژگی های مهم بودجه سال 99 شهرداری ساری است. طبعاً اقتصاد ساری تابع اقتصاد کشور است و ما آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که تورم سال آینده را رقمی بین 30 تا 40 درصد عنوان نموده را نیز در بررسی و تصویب بودجه لحاظ کردیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه اول سال 98 مبلغ 193 میلیارد تومان معادل 35 درصد از کل بودجه سال جاری محقق شده است، گفت: اولین پیامد این اتفاق این است که بودجه سال آتی باید کاهش یابد تا واقعی تر تصویب و اجرا شود و ما بر این اساس دو بار رقم پیشنهادی شهرداری را در کمیسیون اصلاح کردیم و به تصویب رساندیم.

یوسفی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا برای بررسی بودجه سال 99 شهرداری 15 بار تشکیل جلسه داده است، گفت: در طی این جلسات ردیف های اعتباری بسیار ریزبینانه با توجه به عملکرد سال 98 مورد بررسی قرار داده شد و در نهایت بودجه جاری شهرداری با رقم 206 میلیارد تومان یعنی 45 درصد از کل بودجه و بودجه عمرانی با رقم 253 میلیارد تومان معادل 55 درصد از کل بودجه به تصویب رسید که در مجموع بودجه سال 99 شهرداری ساری نسبت به سال قبل با کاهش 17 درصدی مواجه شده است که با توجه به روند تحقق بودجه سال جاری، این کاهش واقع بینانه، منطقی و مبتنی بر ظرفیت های شهر ارزیابی می شود.

وی همچنین به افزایش 13 درصدی بودجه سازمان های تابعه شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: بودجه سازمان ها از 62 میلیارد تومان در سال 98 به رقم 70 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری در پایان با بیان اینکه تمرکز شهرداری در سال 99 باید بر اتمام پروژه های عمرانی نیمه کاره باشد، تصریح کرد: ما با تصویب ردیف های اعتباری مشخص بر این مورد تأکید کردیم. پروژه های پل تا پل، فاز دوم بوستان ملل، پارک بانوان و چندین پروژه های ریز و درشت دیگر از جمله آنها هستند.

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
اعتبارات مساعدت شهرداری ساری به سازمان های تابعه باید محقق شود

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری در جریان بررسی و تصویب بودجه سال 99 شهرداری ساری گفت: هرساله بودجه ای بعنوان مساعدت به سازمان های تابعه پیش بینی می شود اما عملاً تخصیص پیدا نمی کند.

وی افزود: همه ساله بودجه سازمان ها را بالا می بریم اما در پایان سال مدیران سازمان ها در جلسات بودجه ای از عدم تخصیص این اعتبارات گلایه می کنند.

نجاریان خاطرنشان کرد: نمی گویم صد در صد اما باید حداقل 50 درصد مساعدت های شهرداری به سازمان ها محقق شود چرا که سازمان ها برای این مبالغ برنامه ریزی می کنند. خواهشم از معاونین شهرداری این است که روی این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
میزان تحقق درآمدهای 9 ماهه اول سال 98 نشان می دهد شهرداری در سراشیبی قرار گرفته است

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بودجه سازمان های تابعه وابستگی به بودجه شهرداری دارد، گفت: بنده به این اصل که درآمد مقدم بر هزینه است معتقد هستم. درآمد ما در سال 98 بسیار بد بود. رقم 35 درصد از کل در پایان 9 ماهه اول بسیار بد است و به عبارتی در مسیر سراشیبی قرار گرفته ایم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان حوزه درآمدی شهرداری باید خیلی توجه داشته باشند، اذعان داشت: خواهشم از آقای مهندس رجبی این است که روی این موضوع اهتمام ویژه ای بورزند. میزان درآمد در شش ماهه اول باید به قدری باشد که درصد بالایی از پروژه های عمرانی در این بازه انجام شود چرا که شرایط شش ماهه دوم برای اجرای آنها دشوار و نامناسب هست بنابراین باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
مدیریت هزینه در شهرداری یک بحث راهبردی است

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به تحقق 35 درصدی بودجه شهرداری ساری در 9 ماهه اول سال 98 گفت: مابقی درآمدی که محقق نشد حاصل جداسازی دریافت اوراق بود که در زمان تصویب بودجه سال 98 بنده در جلسه رسمی شورا به آن اشاره کردم.

وی با بیان اینکه در ردیف های درآمدی بودجه سال 99 شهرداری دریافت اوراق پیش بینی نشده است، اظهار داشت: قاعدتاً باید منابع درآمدی جدیدی پیش بینی کنیم. اقتصاد کشور که امروز رو به نزول است و قطعاً اثراتش بر شهرداری ها هم حاکم خواهد شد به این امر منجر می شود که هزینه های بالای امروز شهرداری هم در نهایت نتواند با درآمد های هم ردیفش خوانایی داشته باشد.

قاسمی افزود: در بودجه عملیاتی صحبت از ضریب های هزینه ای شده است که قاعدتاً باید در این نوع بودجه در کنار هر ردیف هزینه ای، درآمد مربوط به آن هم پیش بینی شود یعنی اگر شهرداری ساری بخواهد هرگونه هزینه ای کند باید حتماً از محل درآمد پیش بینی شده برای تأمین این هزینه انجام شود و این نکته مهمی است که معاونت اداری و مالی اکیداً باید پیگیر نحوه هزینه ها و قرار دادن ردیف های درآمدی درست در کنار ردیف های هزینه ای باشد.

وی خطاب به باقریان معاون اداری و مالی شهرداری ساری که در جلسه حاضر بود، گفت: متأسفانه در شهرداری ساری مدیریت هزینه وجود ندارد لذا با توجه به سوابق ارزشمندی که در حوزه اداری و مالی دارید از شما می خواهم به اصلاح ساختار و انضباط امور اداری و مالی کمک کنید.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه سازمان های شهرداری ساری مستقل نیستند و به شهرداری وابستگی دارند، گفت: باید برای  هزینه ای که مبتنی بر درآمد است، فرآیند جدیدی تعریف شود. در آخرین بخشنامه ی ابلاغی از سوی وزیر محترم کشور تأکید شد تمامی درآمدهای شهرداری و سازمان های تابعه در حساب ثابت درآمدی وارد شود و توسط کمیته ای تحت عنوان کمیته تخصیص اعتبار، میزان بودجه لازم با توجه به میزان فعالیت سازمان ها به آنها پرداخت و با اختیاری که سازمان دهیاریها و شهرداریهای کل کشور به مدیران عامل سازمان ها داده، می توانند هزینه های خود را با توجه به مصوبات هیئت مدیره از طریق یک حساب جداگانه دریافت نمایند.

وی شرایط درآمدی شهرداری ساری در سال 99 را بسیار سخت پیش بینی کرد و با اشاره به پایین بودن سطح درآمدهای پایدار شهرداری ساری گفت: تشکیل جلسات تخصصی در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به منظور تعریف منابع درآمدی پایدار و همچنین کاهش هزینه ها، ضروری است چراکه هر چه به جلو می رویم، نمودار توان مالی شهرداری رو به پایین حرکت می کند و با تداوم این روند دچار بحران هزینه های مالی خواهیم شد.

قاسمی با انتقاد از عدم تعیین وضعیت برخی از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری ساری گفت: در جریان تصویب بودجه سال جاری مسئولان شهرداری قول دادند که به مشکلات این نیروها رسیدگی و تکلیف آنها روشن شود اما متأسفانه در عمل اتفاق دیگری افتاد.

وی افزود: بعنوان مثال مقرر شد تعدادی از نیروهای روزمزد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با طی روال قانونی از وضعیت روزمزد به شرکتی تبدیل شوند اما برخلاف آن چیزی که مصوب کردیم افراد دیگری از شرایط روزمزد به شرکتی تبدیل وضعیت شدند و آنهایی که دارای سابقه بیشتری بودند، هنوز تبدیل وضعیت نشدند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به بلاتکلیفی حدود 400 نفر از نیروهای ورودی دو سال اخیر شهرداری ساری اذعان داشت: این نیروها بیش از 8 ماه است که حقوقی دریافت نکردند در حالی که به آنها گفته شده بمانند تا تکلیف شان روشن شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 98 برای تبدیل وضعیت نیروها اعتباری معادل پرداخت نیروهای شرکتی پیش بینی شده بود، گفت: متأسفانه هیچ یک از آن ردیف ها محقق نشد و بعنوان مثال نیروهای روزمزد سازمان بازآفرینی و عمران شهری قرار بود تعیین وضعیت شوند ولی اینگونه نشد در صورتی که در بودجه تک تک سازمان هایی که نیروی روزمزد داشتند، ردیف بودجه ای برای آن ها دیده شده است. متأسفانه اعتبارات را دریافت ولی در جای دیگری هزینه کردند.

قاسمی از معاون خدمات شهری شهرداری ساری جهت پیگیری امور مربوط به تعیین تکلیف نیروهای سال 97 این نهاد قدردانی کرد و اظهار داشت: ایشان در طی روز های اخیر جلسات متعددی برای حل این موضوع برگزار کرد و بنده دیدم که تا پاسی از شب جلسات را برای پیدا کردن مسیری صحیح جهت بهبود وضعیت آنها و تعیین تکلیف شان برگزار نمود. به آقای نیک نقش می گویم مطمئن باشید بنده در کنار شما خواهم بود و از دغدغه ای که شما دارید، خرسندم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات