مدیرعامل شرکت منابع آب ایران:جزو ۵ کشور برتر سدسازی هستیم

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران:جزو ۵ کشور برتر سدسازی هستیم

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: ایران در حال حاضر جزو پنج کشور برتر سد سازی در دنیاست که همه اینها از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

مهندس محمد حاج رسولی ها در آیین کلنگ زنی و اجرای شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر اظهار کرد: تلاش ها و پیگیری های استاندار اردبیل و نماینده محترم ولی فقیه در استان برای به سرانجام رسیدن این شبکه آبیاری بر هیچ کس پوشیده نیست و بنده این توفیق را داشتم که برای چندمین بار شاهد فعالیت و حضور مثمرثمر مسئولان استانی باشم .

وی به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در چند روز آینده یک آزمون بزرگ به عنوان انتخابات در پیش رو داریم که این نیز یکی از برکات و دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می رود .

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران به شاخص های توسعه ای در بخش آب کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در سطح کشور ۱۹ سد بیشتر نداشتیم و این سدها عموما در مکان هایی اجرا شده بود که سختی و شرایط پروژه های اجرا شده در بعد از انقلاب را نداشت .

حاج رسولی ها افزود: در حال حاضر و بعد از انقلاب ۱۸۵ سد در کشور ساخته شده است که از این حیث ایران جزو پنج کشور برتر سدسازی است .

وی ادامه داد: به رغم تحریم هایی که توسط کشورهای استکباری علیه ایران اعمال می شود، اما ایران در ۱۶ کشور دنیا فعالیت‌های سدسازی را انجام می‌دهد که برای ما دستاورد مهمی محسوب می شود .

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران همچنین فعالیت بخش نیروگاه های برق آبی در کشور را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق آبی در کشور داریم که قبل از انقلاب این رقم یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بود .

حاج رسولی ها  از وجود 2 میلیون و 400 هزار  هکتار شبکه آبیاری در کشور خبر داد و گفت: این رقم قبل از انقلاب ۶۰۰ هزار هکتار بود که با افزایش ۷۵ درصدی در این بخش مواجه هستیم .

وی تصریح کرد: با پیگیری های استاندار و مسئولان منطقه خوشبختانه امروز شاهد آیین کلنگ زنی اجرای شبکه آبیاری پایاب سد گیوی هستیم که می‌تواند برای مردم منطقه شامل برکات روزافزون باشد .

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران ادامه داد: شبکه آبیاری پایاب سد گیوی تنها شبکه در کشور است که از ماده ۵۶ تامین اعتبار شده و با سرعت بالای تخصیص اعتبارات از سوی دو بانک عامل سپه و کشاورزی در اسرع وقت اجرایی خواهد شد .

حاج رسولی ها افزود: ما همچنین از محل این سد برای پروژه‌های صنعتی نیز اختصاص آب را تدارک دیده ایم که می تواند با ظرفیت ایجاد شده در منطقه کشاورزی این شهرستان را نیز اعتلا دهد .

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات