لزوم ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه حفاظت محیط زیست

لزوم ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه حفاظت محیط زیست

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی در چهل و سومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با اشاره به عملکرد وزارت نیرو در بخش برق گفت: آنچه که وزارت نیرو در تابستان گذشته به عنوان عملکرد حوزه تولید برق داشت، بسیار خوب بود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که در تابستان گذشته به‌راحتی با برخی اقدامات تشویقی پیک مصرف شکسته شد و تابستان را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در حقیقت انگیزه اقتصادی برای مردم ایجاد شد و با همکاری مردم در پیک مصرف، تابستان را به خوبی پشت سر گذاشتیم لذا در بخش گاز نیز می‌توان همین کار را تکرار کرد.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه باید آسیب‌شناسی در خصوص نقش دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های محیط زیستی انجام شود،گفت: باید مشخص شود هر یک از دستگاه‌ها و حتی مردم چه نقشی در رفع چالش‌های موجود در حوزه محیط زیستی دارند و به لحاظ قانونی مشخص شود هر کسی چه وظایفی و چه عملکردی داشته است؟

وی ادامه داد: بررسی‌ها باید روی کلانشهرهای مختلف انجام و آسیب‌ها و دغدغه‌های موجود شناسایی شود. باید برای سال آینده با انجام نظرخواهی دغدغه‌های موجود احصا و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم. بی‌تردید مواردی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته باید امروز مورد توجه قرار بگیرند تا سال آینده نسبت به امسال عملکرد بهتری داشته باشیم.

تجریشی تاکید کرد: امروز مردم و مسئولان نسبت به وضعیت هوا حساس هستند و برخورداری از هوای خوب، مطالبه‌گری بالایی در میان مردم دارد لذا این مطالبه‌گری باید زنده نگه داشته شود تا از این مسیر بهبود شرایط حاصل شود. قطعا تعطیلی مکرر مدارس به دلیل آلودگی هوا زیبنده نیست.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه سرهنگ موسوی‌پور - جانشین پلیس راهور تهران بزرگ - در خصوص روند اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: باید مشکلات موجود بر سر اجرای این طرح به‌صورت کلان و در سطح فرماندهی پلیس و شهرداری تهران مطرح و تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر از ۴۶ دوربین نصب شده ۳۶ دوربین با اغماض کد تخلف دریافت کردند و ۱۲ دوربین با توجه به ایراداتی که دارند پس از رفع ایرادات کد تخلف دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص تخلف با پلیس است، اظهارکرد: دو سال است که انتقال سرورها به پلیس راهور پیگیری شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در مورد عدم اعمال قانون برای یک سری از تخلفات که توسط شهرداری به راهور ارسال می‌شود باید بار دیگر تاکید کنم که تشخیص تخلف با پلیس است. ممکن است براساس این تشخیص اعمال قانون برای خودرویی انجام نشود. از سوی دیگر باید این مورد نیز مورد توجه قرار گیرد که برخی تخلفات توسط دوربین شهرداری رصد می‌شود ولی به پلیس ارسال نمی‌شود.

تجریشی در پایان تاکید کرد: سه میلیون و ۹۰۰ برگه جریمه معاینه فنی در ۱۰ ماهه نخست امسال صادر شده است ولی در مورد ارسال پیامک‌ها می‌پذیریم که مشکلاتی وجود دارد که نسبت به رفع آن‌ها باید اقدام کنیم. بی‌تردید پلیس در چارچوب مقررات و با حفظ شان خود آماده همکاری با دستگاه‌های ذیربط در حوزه اجرای مقررات است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات