نگاهی بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی از منظر محیط زیست، سوخت و تلفات رانندگی
بیش از ۹۵ درصد جابهجایی بار و مسافر در داخل کشور از طریق خطوط زمینی (ریلی و جادهای) انجام میشود و بیشترین مصرف فرآوردههای نفتی در کشور در بخش حمل ونقل، گازوئیل و بنزین است. آمار بانک جهانی نیز نشان میدهد که میزان مصرف سوخت در راه آهن برای حمل یک هزار تن بار ۶. با مقایسه تولید گازهای آلاینده در دو بخش حملونقل ریلی و جادهای به ازای هر واحد حمل و همچنین با در نظر گرفتن مصرف سوخت گازوئیل به این واقعیت میرسیم که آثار آلوده کنندگی و تخریب محیط زیست توسط حمل و نقل ریلی بسیار کمتر از حمل و نقل جادهای است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که حمل و نقل ریلی نسبت به سایر شقوق حملونقل خصوصا حملونقل جادهای بسیار کارآمدتر بوده و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. با کاهش مصرف سوخت از طریق بهرهگیری بیشتر از حملونقل ریلی در بخش حمل بار و مسافر ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات