برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نشست مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد روز چهارشنبه ۳۰ ام بهمن ماه در محل تالار فرهنگسرای غدیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی سالاری در این نشست ضمن خیر مقدم و تشکر از همراهی و اعتماد مهندسین، مجمع را پایگاهی برای مشارکت همه اعضاء در تصمیم گیری های سازمان دانست و افزود: قطعاً هر تصمیمی که در مجمع بنا به مشارکت و نظرات مهندسان اتخاذ شود مبنای کار هیئت مدیره سازمان قرار خواهد گرفت.
سالاری ضمن بیان ارزش های هیئت مدیره دوره هشتم ، به ارائه گزارش عملکرد سازمان پرداخت و تصریح کرد: در تمامی فعالیت های سازمان اصل شفافیت به خصوص شفاف سازی در مسائل مالی و اطلاعات سازمان را مبنای کار خود قرار دادیم که خوشبختانه تأثیر بسزایی در سالم سازی فرآیندها داشته است.
رئیس سازمان در گزارش خود از گسترش فعالیت های اجتماعی سازمان و همچنین آموزش های مهارتی در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و توانمندی اعضاء خبر داد.
وی در ادامه به تعاملات گسترده با ارگان هایی نظیر استانداری، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در تعامل و مشارکت با این ارگان ها پا را از حیطه وظایف سازمان فراتر گذاشته ایم تا با اصلاح روندها شرایط مطلوب تری را برای سازمان ایجاد کنیم.
سالاری موضوعاتی همچون حذف سیستم دو نقشه ای، صدور پروانه ساخت برای زمین های دارای سند قولنامه ای و مشاعی، نظارت سازمان نظام مهندسی بر تفکیک و تهیه طرح های آماده سازی اراضی، گسترش فعالیت سازمان به حوزه ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری و نظارت بر آن ها را از جمله مباحث پیگیری شده در قالب این تعاملات دانست که ضمن حرفه ای تر شدن صنعت ساختمان توانسته اشتغال زایی گسترده ای برای مهندسان به همراه داشته باشد.
وی همچنین از ایجاد واحدهای جدیدی در سازمان از جمله واحد کنترل و نظارت، واحد سازندگان ذی صلاح، واحد شناسنامه فنی و ملکی و واحد حقوقی خبر داد.
سالاری در ادامه گزارش خود به معرفی بخش های مختلف حوزه ریاست و سایر حوزه های سازمان نظیر حوزه خدمات مهندسی، آموزش، برنامه ریزی، مالی، رفاهی و همچنین حوزه فعالیت شهرستان ها پرداخته و گزارشی از عملکرد یک ساله آنان ارائه نمود.
در جریان نشست مجمع عمومی فوق العاده، هیئت رئیسه موقت به ریاست محمدرضاصفدرخانی تشکیل گردید و با رای اعضاء، هیئت رئیسه اصلی مرکب از علی محمد بخشش به عنوان رئیس، مسعود شرافت منشی و محمدرضا حاج محمد رضایی و سید محمد میردهقان به عنوان ناظرین هیئت رئیسه تشکیل و مجمع کار خود را پی گرفت.
در ادامه ، محمد کاظم درّی، مشاور مالی و مالیاتی سازمان درخصوص بندهای مختلف بودجه پیشنهادی سال ۹۹ گزارشی ارائه نمود و به دنبال آن بازرسان سازمان درمورد بودجه ارائه شده اظهار نظر نمودند.
سپس دیدگاه  اعضای موافق و مخالف مطرح و پاسخ های لازم ارائه گردید.
در انتهای نشست مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان، بودجه پیشنهادی سال ۹۹ و همچنین انتخاب بازرسین سازمان از بین ۸ نامزد معرفی شده هیئت مدیره، به رأی گذاشته شد.
بنا بر نتایج رأی گیری مهدی ساکت یزدی، منصور دادور و محمد مهدی اسدی به عنوان سه عضو اصلی و غضنفر زارع به عنوان عضو علی البدل انتخاب گردیده و به مدت دو سال بازرسین قانونی سازمان خواهند بود.
همچنین کلیات و بندهای مختلف بودجه پیشنهادی درباره حق ورودیه و حق عضویت سالانه اعضای حقیقی و حقوقی سازمان، تعیین حق الزحمه هیئت مدیره، شورای انتظامی، کمیسیون های داخلی و تخصصی، هیأت رئیسه، بازرسین و ریاست سازمان به رأی گذاشته شد و پس از بحث و بررسی و اصلاحات لازم تصویب گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات