اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان ویژه مناسب سازی فضای شهری

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در یکصد و هفدهمین جلسه این کمیسیون با اشاره به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی امور معلولین در یزد، اظهار کرد: در بحث معلولین نباید نیاز جامعه هدف فدای منافع سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شود.

سپنتا نیکنام افزود: شورا در بودجه سال آینده شهرداری یزد یک میلیارد و 200 میلیون تومان ویژه مناسب سازی فضای شهری اختصاص داده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم‌ برای رفت و آمد معلولین را ضروری دانست و بیان کرد: همانطور که شهرداری برای شهروندان سالانه 21 میلیارد تومان سوبسید و هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌ کند، برای شهروندان دارای معلولیت هم سوبسید لازم را پرداخت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری مناسب‌سازی یک سری از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی را از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه شورای شهر جابجایی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در سطح شهر یزد رایگان انجام می‌شود.

وی در ادامه آموزش شهروندی برای رعایت حقوق معلولین جسمی حرکتی و نابینا را ضروری دانست و بیان کرد: به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی، در ایام نوروز بخشی از بافت تاریخی یزد به موضوع ویلچر سواری اختصاص داده می‌شود.

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای شهری برای ارائه خدمات به معلولین نابینا از دیگر اقدامات در دستور کار این کمیسیون است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات