مشهد شهر دوستدار آب می‌شود

مشهد شهر دوستدار آب می‌شود

مشهد شهر دوستدار آب می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: تلاش‌های گروه‌های مختلف و شهرداری مشهد در جهت ارتقا زیرساخت‌های آب و توجه ویژه به حقوق شهروندی، وضعیت شهر را از منظر آب ارتقا داده و قرار است به‌زودی مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب معرفی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ با بیان اینکه شهر دوستدار آب به شهری اطلاق می‌شود که به مسائل آب در ابعاد گوناگون اهمیت داده و شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به آب سالم ارزش آن را درک می‌کنند، گفت: طرح «شهر دوستدار آب» به دنبال ارتقا و بهبود وضعیت آب در جامعه شهری است و فعالیت‌های شهری انجام‌شده در این راستا سبب شده تا مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود.
وی تاکید کرد: شهر دوستدار آب در ابعادی همچون فرهنگی، علمی، آموزشی و اجرایی فعالیت‌های سازنده‌ای را دنبال می‌کند.
آل شیخ افزود: فعالیت‌های درخشان در جهت حفظ و فرهنگ‌سازی آب این نعمت الهی سبب شد تا مشهد به‌عنوان کاندیداتوری شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود. در این پروژه شهرداری مشهد از سوی کمیسیون ملی یونسکو ماموریت یافت تا جهت کسب نشان مشهد، شهر دوستدار آب اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: شهر دوستدار آب پروژه‌ای از مجموعه طرح‌های کمیسیون ملی یونسکو – ایران بوده که چهار مبحث زیرساخت، فرهنگ و هنری، حقوق شهروندی و آموزش را در برمی‌گیرد.
این مقام شهرداری مشهد تصریح کرد: در راستای این پروژه شهرداری مشهد اولین همایش «مشهد، شهر دوستدار آب» مصادف با روز ملی آب در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.
رئیس همایش مشهد شهر دوستدار آب با اشاره به اینکه وضعیت استراتژیک مشهد سبب شده تا تقاضای آب شهری در آن به‌صورت فزاینده‌ای رو به رشد باشد افزود: به جرات می‌توان گفت اهمیت تامین آب این شهر در اولویت برنامه‌ریزی مدیران شهری و کشوری به‌حساب می‌آید.
وی ادامه داد: رشد ناپایدار و غیرمتناسب شهر مشهد با توان این منطقه ناسازگار بوده و فشارهایی را بر منابع طبیعی، به‌ویژه آب، وارد نموده که تامین آب برای این جمعیت رو به رشد را دچار مشکل کرده است. تحقق «مشهد، شهر دوستدار آب» به‌عنوان رویکرد جدید نیازمند تغییر در رویه‌ها، فرایندها و جلب همراهی و مشارکت همه شهروندان در فرایند تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات است.
آل شیخ خاطرنشان کرد: حرکت به سمت رویکرد جدید نیازمند ایجاد عزم عمومی برای تغییر است که نقطه شروع آن، دغدغه‌مند و حساس شدن مردم به مسئله آب و به‌عبارت‌دیگر اجتماعی شدن مسئله آب در شهر مشهد است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات