مدیریت بحران برف مانع از وارد آمدن آسیب به حیات وحش خلخال شد

مدیریت بحران برف مانع از وارد آمدن آسیب به حیات وحش خلخال شد

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید شهند  در بازدید از منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال در جنوب اردبیل عنوان کرد: دانه پاشی و پوشش تغذیه‌ای حیوانات وحشی و علف خوار در بحران برف خلخال و همچنین حضور فیزیکی محیط بانان در زیستگاه‌های حیوانات مانع از سو استفاده شکارچیان و وارد آمدن آسیب به حیات وحش خلخال شد.

به گفته وی در این مدت طرح پیشگیری از ورود حیوانات وحشی در زمان بحران برف به اماکن شهری نیز اجرایی شد تا در ۱۰ روز اخیر از ورود حیواناتی همچون شغال، گرگ و روباه به داخل محدوده شهری خلخال حتی المقدور جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: منطقه حفاظت شده آق داغ در خلخال به عنوان یکی از مناطق دارای اولویت و بسیار مناسب زیستگاه حیات وحش بوده و با اجرای برنامه‌های پیش بینی شده اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص اجرایی خواهد شد.

شهند از تلاش برای راه اندازی مرکز اکو توریسم آق داغ خلخال نیز خبر داد و افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و مکان یابی مناسب می‌توان اجرای این طرح در منطقه را شاهد شد.

وی اضافه کرد: بهره مندی اقتصادی اهالی بومی منظقه، کارآفرینی و توسعه بوم گردی از جمله اهدافی بوده که با راه اندازی اکو توریسم آق داغ خلخال به دنبال آن خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات