تاكيد سازمان محيط زيست بر جمع‌آوري و امحاي صحيح پسماندهاي «كرونا»

تاكيد سازمان محيط زيست بر جمع‌آوري و امحاي صحيح پسماندهاي «كرونا»

مدير كل دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محيط زيست ضمن اشاره به اينكه قوانين مشخصي براي جمع‌آوري و امحاي پسماندهاي عفوني بيمارستاني وجود دارد، تاكيد كرد: لازم است كه اين قوانين در بيمارستان‌هايي كه براي درمان مبتلايان به كروناويروس در نظر گرفته شده است با دقت‌ بيشتري اجرايي شود.
به گزارش«پارما» حسن پسنديده در گفت و گو با ايسنا با اشاره به اينكه بر اساس منابع توليدكننده پسماند، شيوه‌هاي مختلفي براي مديريت آن‌ها پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: براي مثال دستور العمل‌هاي مشخصي در زمينه جمع‌آوري و امحاي پسماندهايي كه در انتقال بيماري‌ها و عفونت‌ها تاثيرگذار هستند، وجود دارد.

وي با بيان اينكه وزارت بهداشت نيز ضوابط مشخصي براي ضدعفوني كردن تجهيزات و بي‌خطرسازي پسماندهاي بيمارستاني دارد، تصريح كرد: نظارت بر حسن اجراي اين ضوابط در بيمارستان‌ها و مراكز درماني برعهده اين وزارتخانه است.

مدير كل دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با بيان اينكه ابزارهايي كه براي مبتلايان به كروناويروس مورد استفاده قرار مي‌گيرند به دليل آنكه مي‌توانند سبب انتقال ويروس شوند جزو پسماندهاي عفوني قلمداد مي‌شوند، تصريح كرد: وزارت بهداشت و مراكز درماني موظف هستند كه تمهيدات لازم را براي عدم انتشار آلودگي آن‌ها به محيط بيرون اتخاذ كنند.

پسنديده افزود: چهار دسته پسماند اصلي اعم از پسماندهاي عفوني، پسماندهاي تيز و برنده، پسماندهاي شيميايي و دارويي و پسماندهاي عادي در بيمارستان‌ها توليد مي‌شود. براي مديريت تمام اين پسماندها و با توجه به اثري كه روي محيط زيست دارند الزاماتي در مراحل جمع‌آوري، نگهداري، حمل و نقل، بي‌خطرسازي و امحا وجود دارد.

مدير كل دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محيط زيست در پايان تاكيد كرد: توصيه ما به كاركنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اين است كه باتوجه به نوع ويروس كرونا ضوابطي كه پيش از اين براي مديريت پسماندهاي عفوني وجود داشته است را با دقت و تدابيري بيشتري اجرايي كنند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات