ضرورت ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان

شهردار کرمان در بازدید از مدرسه ریحانه تاکید کرد:

ضرورت ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان

شهردار کرمان در بازدید از مدرسه «ریحانه»،ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان را امری ضروری دانست.

به گزارش کرمان آنلاین،سید مهران عالم زاده در بازدید از پیش دبستان و دبستان هوشمند ریحانه در جمع مدیران این مدرسه،با اشاره به همکاری شهرداری کرمان برای ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان گفت:در خصوص آموزش های شهروندی در زمینه های ترافیک،آتش نشانی، فضای سبز ،پسماند و موضوعات دیگر، با مربیان این مدرسه  همکاری خواهیم کرد.

وی کیفیت آموزشی و پرورشی و همچنین امکانات ویژه این مدرسه را ستود و گفت:در طرح توسعه این مدرسه با در نظر گرفتن ضوابط طرح تفضیلی کمک خواهیم کرد.

شهردار کرمان همچنین با حضور در کلاس های  این مدرسه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با موضوعات شهری،به بیان وظایف شهرداری پرداخت و با اشاره به مناسب سازی فضاهای شهری گفت:کرمان شهر"دوستدار کودک" خواهد شد و این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

عالم زاده انتخاب مدرسه «ریحانه» را به عنوان "مدرسه سبز"،نشان از توجه جدی مربیان این مدرسه به موضوعات زیست محیطی دانست و تاکید کرد:باید به طور جدی در حفظ فضای سبز در محیط شهری،داخل منازل،مدارس و اماکن مختلف کوشا باشیم و این مهم را در جامعه فرهنگسازی کنیم.

وی ضمن تاکید بر مطالعه کتاب های درسی،کتاب خواندن را  یکی از مهم ‏ترین ابزارهای ارتباط انسان با جهان پیرامون ذکر کرد و گفت:در نظام های آموزشی جوامع پیشرفته،علاوه بر تشویق دانش‏ آموزان به مطالعه کتاب های درسی، آنها را به مطالعه منابع غیردرسی نیز هدایت می‏ کنند تا از این طریق افراد جامه را به مطالعه عادت دهند.

سید مهران عالم زاده  افزود:در این جوامع مطالعه به یک عادت درونی تبدیل شده است، و افراد حتی پس از پایان تحصیلات مدرسه‏ و دانشگاه،مطالعه را یکی از نیازهای اساسی خود می دانند،که امیدواریم این مهم از سوی تمامی مربیان و دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این بازدید،مدیران و مربیان پیش دبستانی و دبستان هوشمند ریحانه،آمادگی خود را برای ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان و همکاری با شهرداری کرمان اعلام کردند.

گفتنی است دبستان و پیش دبستانی غیرانتفاعی ریحانه به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، انجام فعالیت های زیست محیطی از جمله تفکیک زباله از مبدا و همچنین حفظ و نگهداری فضای سبز، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست،به عنوان مدرسه سبز معرفی شده است.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات