برپايي نمايشگاه مفهوم طبيعت؛ هنر يك عكاس حيات وحش

برپايي نمايشگاه مفهوم طبيعت؛ هنر يك عكاس حيات وحش

«مفهوم طبيعت» عنوان مجموعه عكس هاي سيد بابك موسوي عكاس حيات وحش است كه در گالري شماره يك سعدي برپا است.

به گزارش«پارما» از روابط عمومي حوزه هنري استان اصفهان، سيد بابك موسوي عكاس حيات وحش همزمان باافتتاح اين نمايشگاه از كتاب اخير خود با عنوان «راهنمايي براي گردشگران و عكاسان حيات وحش ايران» رونمايي كرد.

اين مجموعه عكس شامل 48 قطعه عكس رنگي با موضوع عكاسي از حيات وحش از سرتاسر ايران است كه با تاكيد بر روي گونه هايي از حيوانات كه مردم شناخت بيشتري از آنها دارند و يا با انسان در گذشته ارتباط داشته اند مانند كل ، بز، پلنگ و يوزپلنگ و ... عكاسي شده است .

عكس هاي اين نمايشگاه با اندازه هاي بزرگ و از قطع 50 در 70 تا 1و نيم در 76 سانت ارائه شده اند، اين عكس ها شمايي كلي از شكل زيبايي شناسي كه مردم دوست دارند در عكس ها ببينند نشان مي دهد .

سيد بابك موسوي در خصوص اين نمايشگاه گفت: عكاسي حيات وحش ثبتي و هنري است و اين عكس ها به دنبال ايجاد بافت و نور و رنگ زيبا و تفاوت كنتراست و حس زيبايي شناسي است .

وي افزود: عكس هاي منتخب براي ارائه در اين نمايشگاه بيشتر شبيه به نقاشي هاي گل و مرغ اصفهان است .

اين هنرمند عكاس با اشاره به كتاب «راهنمايي براي گردشگران و عكاسان حيات وحش ايران» خاطرنشان كرد: اين كتاب در آبان 98 چاپ شده است و چهارمين نمايشگاهي است كه در آن از اين كتاب رونمايي مي شود، كتاب فوق دو جلدي و نفيس مي باشد و در 500 صفحه به چاپ رسيده است، اين كتاب در واقع يك مجموعه ي عكس با ديدگاه من نسبت به طبيعت ايران است .

سيد بابك موسوي متولد 1355 در بم كرمان است و بيست سال است كه به عكاسي از حيات وحش مي پردازد، وي تاكنون كتابهاي زيادي در خصوص عكاسي حيات وحش ارائه داده است ، اطلس پرندگان ايران ، شناسنامه ي مناطق حفاظت شده ايران و ... ازجمله كتاب هاي اين هنرمند عكاس است .

گفتني است، نمايشگاه «مفهوم طبيعت» از روز شنبه 3 اسفند تا 9 اسفند ماه در گالري شماره يك سعدي واقع در خيابان استانداري ، گذر سعدي ، عمارت سعدي داير است و علاقه مندان مي توانند از 9 صبح الي 12 ظهر و 16 الي 20 شب از اين نمايشگاه بازديد نمايند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات