طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی تهیه شد

طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی تهیه شد

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: طراحی مبلمان­ های شهری در بافت های تاریخی از اصول و قواعد خاصی برخوردار است، زیرا همان طور که شکل­گیری آن ها اغلب نتیجه نیازهای اساسی جامعه و تغییرات آرام و در زمان طولانی است، عناصر و مبلمان ها و مجموعه های شکل دهنده آن نیز باید به تناسب دارای ویژگی های مختلفی همچون نقش انگیزی، تعادل، تناسب، اصالت و کیفیت های لازم باشد.

حافظی ادامه داد: طراحی مبلمان شهری از آنجا اهمیت مضاعف می یابد که این عناصر به عنوان قسمتی از مبلمان شهری نقش واسطی بین شهروندان و سیستم مدیریت پسماند را ایفا می کنند و لازم است در طراحی آن ها به نوع پسماند، فرهنگ اجتماعی بهره برداری از آن توجه کرد.

وی بیان کرد: از ویژگی های این پروژه می توان به افزایش کیفیت فضاهای شهری از طریق  بهبود وضعیت بهداشتی، توجه به هویت معماری و تاریخی شهر قزوین، طراحی یکپارچه شهری و کاهش آلودگی و بی نظمی های بصری، اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: از دیگر ویژگی های این پروژه می توان به نگهداری و جمع آوری پسماند و افزایش ضریب ایمنی و بهداشتی ماموران جمع‌آوری زباله، یه ویژه در حین تخلیه، اشاره کرد.

حافظی خاطرنشان کرد: اجرای طرح زیباسازی مخازن زباله برای بافت تاریخی و تهیه طرح تیپ مخازن زباله پیاده رویی برای سطح شهر علاوه بر  بهبود کارایی، عملکرد و کیفیت مخازن زباله و صرفه جویی های اقتصادی ناشی از افزایش عمر بهینه سطل های زباله، موجب  فرهنگ سازی و بهبود آموزش شهروندی در خصوص دفع بهداشتی پسماند در سطح شهر می شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات