جریمه پیمانکارانی که مسکن مهر را به موقع تحویل ندهند

جریمه پیمانکارانی که مسکن مهر را به موقع تحویل ندهند

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان گفت: در صورت عدم تحویل به موقع پروژه های مسکن مهر، پیمانکاران جریمه خواهند شد.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، محمد رسولی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه مسکن استان کردستان با اشاره به اینکه هر استان دارای نقاط قوت و ضعف متناسب با شرایط اقلیمی خود است، بیان کرد: ایجاد تعامل و رابطه برای اجرای درست هدف و برنامه ریزی در اجرای به موقع پروژه ها برای تمام پیمانکاران و افراد دخیل در طرح مسکن مهر اجباری است.

وی با بیان اینکه محدودیت زمانی در بین پیمانکاران به صورت تشویقی یا تنبه ایجاد انگیزه می کند، گفت: در چندین پروژه از سوی پیمانکاران با اتمام سریع و به موقع واحدها همراه بوده ایم که نشان از موثر بودن طرح جریمه دیرکرد در تحویل واحدهای مسکن مهر داشته است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه هر پیمانکار براساس دیرکرد روزانه در تحویل واحدها جریمه خواهد شد، افزود: با مدیریت و برنامه ریزی باید ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری برسد که سهم استان کردستان از تسهیلات این بخش تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیون تومان است.

رسولی با انتقاد از انجام روند طولانی خدمت رسانی به طرح های مسکن مهر از سوی شهرداری بیان کرد: در سال گذشته پنچ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری رسید که انتظار می رود شهرداری در راستای تسریع در خدمت رسانی به واحدهای مسکن مهر تلاش بیشتری داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از آورده طرح متعلق به پیمانکاران و ۸۰ درصد از مابقیه سرمایه های طرح از سرمایه دولت و تضمین اعتبارات بانکی است، بیان کرد: در سال آینده در اجرای طرح مسکن مهر به صورت آزموده تر و بهره برداری از شیوه های صنعتی و مدرن استفاده خواهد شد و کیفیت و رعایت استاندارد مصالح نیز در این مهم بسیار ضروری است.

 

 

    نظرات