احتمال وقوع سیل در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان از احتمال وقوع سیل در لرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، رضا میرزایی در جلسه مدیریت بحران و در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اخطاریه شماره ۲۳ اداره کل هواشناسی استان لرستان از غروب روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه یک سامانه بارشی قوی وارد لرستان می‌شود و تمام نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: این سامانه بارشی به طور متوسط، بارش هایی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی متر و در برخی نقاط استان به صورت نقطه ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر ریزش به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: با این میزان بارش وقوع سیلاب در تمام رودخانه‌های استان لرستان محتمل است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سیلاب رخ دهد.

میرزایی با بیان اینکه کانون بحران در بین رودخانه های استان حوزه رودخانه‌های کشکان و تیره دورود می باشد، افزود: پیش‌بینی می‌شود که دبی سیلابی رودخانه کشکان بین ۲۸۰۰ تا ۴ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در ثانیه، دبی سیلابی رودخانه تیره دورود بین ۵۸۶ تا ۸۶۳  مترمکعب در ثانیه، ماربره بین ۵۰۴ تا ۷۴۴ مترمکعب در ثانیه، مادیان رود بین ۳۸۰ تا ۵۰۴ متر مکعب در ثانیه، چولهول بین ۳۷۰ تا ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه و رودخانه خرم آباد در محدوده خیابان علوی بین ۳۰۰ تا ۵۴۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان هشدار داد: از همه هم استانی های عزیز که در کنار رودخانه ها واقع شده اند به ویژه در حوزه رودخانه‌های کشکان و سرشاخه های آن و همچنین تیره دورود قرار دارند منازل خود را تخلیه و در طی این چند روز به مناطق امن پناه ببرند و اموال خود را به جای امن تری انتقال دهند تا در صورت وقوع سیلاب، خسارتی به آنها وارد نشود.

میرزایی افزود شهرهای پلدختر، معمولان، دوره چگنی، دورود، خرم آباد و کلیه روستاهای واقع در مسیر رودخانه کشکان و تیره دورود که در معرض تهدید سیلاب قرار دارند، لازم است در اسرع وقت منازل خود را تخلیه و اموال خود را به مناطق امن تری انتقال دهند و پس از فروکش کردن سیلاب و رفع مشکل و عادی شدن اوضاع به خانه‌های خود برگردند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای لرستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای لرستان

    شركت آب منطقه‌ای لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات