ظرفیت‌سازی لازم در سدهای کرمانشاه برای مهار سیلاب ایجاد شده است

ظرفیت‌سازی لازم در سدهای کرمانشاه برای مهار سیلاب ایجاد شده است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهرام درویشی" در ستاد بحران استانداری با طرح سه موضوع وضعیت مخازن سدها، اقدامات پیشگیرانه و وضعیت هیدرومکانیکال(دریچه‌های تخلیه) مخازن 12 سد موجود در استان و برنامه‌های در دست اقدام افزود: با توجه به تجربیات فروردین ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه انجام شده در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته 81 کیلومتر مسیر رودخانه‌هایی که فروردین امسال جزو نقاط بحرانی محسوب شده در سطح استان لایروبی انجام پذیرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنین با اشاره به منطقه کرناچی در شهر کرمانشاه افزود: با اقدامات انجام شده مهندسی، دیگر آب به سمت این منطقه مسکونی برگشت نخواهد خورد و شاهد آب‌گرفتگی مانند فروردین ماه امسال نخواهیم بود.
درویشی در ادامه افزود: در طول چند ماه اخیر، مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان را راه اندازی و ایجاد کردیم و با استفاده از نرم افزار مربوطه تمامی ایستگاه‌ها رصد و پایش می‌شوند و در صورت وقوع هرگونه خطر، این اطلاعات رصد و سریعا اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: با استفاده از لایه‌هایGIS  بستر 25 ساله در استان را شناسایی و نقاط خطر را اعلام نمودیم و در این حوزه دارای اطلاعات جامعی هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با مخازن سدهای موجود در استان اظهار کرد: تا این لحظه از مجموع یک‌میلیارد و 350 میلیون متر مکعب حجم ذخیره این سدها، با توجه به مدیریت بهره‌برداری انجام شده در حال حاضر بیش از 400 میلیون متر مکعب ذخیره و ظرفیت برای مهار سیلاب‌های احتمالی ایجاد کرده‌ایم و جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.
درویشی به وضعیت دریچه‌های تخلیه سدها نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از این دریچه‌ها را که آسیب دیده بودند رفع نقص نموده و در حال حاضر تمامی آنان در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.
وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها افزود: از ابتدای سال جاری در حوزه حریم و بستر 640 کیلومتر مطالعه انجام شده و340 کیلومتر از مجموع 1770 کیلومتر طول رودخانه را ضمن اعلام حریم، به عنوان نقاط خطرناک و بحرانی گزارش شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات