در رودخانه‌های لایروبی شده لرستان مشکل طغیان سیلاب نداریم

در رودخانه‌های لایروبی شده لرستان مشکل طغیان سیلاب نداریم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا میرزایی" در حاشیه بازدید از رودخانه‌های سطح شهر خرم‌آباد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روز چهارشنبه هفته جاری سیلابی با دبی حدود ۵۴۰ مترمکعب بر ثانیه در خرم‌‌رود رخ دهد، افزود: تاکنون حدود ۱۶ کیلومتر از بستر رودخانه‌های ورودی شهر خرم‌آباد توسط شرکت آب منطقه‌ای لایروبی شده است.
وی اظهار داشت: حدود ۱۶ کیلومتر از سه رودخانه ورودی به داخل شهر خرم‌آباد شامل رودخانه کرگانه از پایین‌دست روستای کهریز تا محدوده روستای تجره به‌طول هفت کیلومتر، ورودی خرم‌رود از تنگ شبیخون تا پایین‌دست روستای پاپی خالدار به طول شش کیلومتر و رودخانه کاکاشرف از روستای ده محسن تا پل ماسور به طول حدود سه کیلومتر از محل اعتبارات سیل لایروبی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته بخش‌هایی از بستر سیلابی و حریم رودخانه خرم‌آباد تبدیل به پارک، خیابان ساحلی، زیرگذر، اماکن تجاری و مسکونی شده و همین تغییر کاربری‌های غیر قانونی، ظرفیت آبگذری رودخانه را کاهش و ریسک سیلاب آن را افزایش داده است.
میرزایی تصریح کرد: مشکل سیلاب شهر خرم‌آباد با احداث سدهای مخزنی مخملکوه، سراب تلخ و  کاکاشرف در بالادست، آزادسازی حریم رودخانه و تصرفات غیرقانونی و ساماندهی دیواره های حفاظتی و اجرای طرح جمع‌آوری رواناب های سطحی داخل شهر برای همیشه حل خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات