بازدید قریب الوقوع نماینده یونسکو از برج قابوس

بازدید قریب الوقوع نماینده یونسکو از برج قابوس

http://www.bananews.ir/معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گنبدکاووس به سفر قریب‌الوقوع نماینده یونسکو به این شهرستان برای بازدید از وضعیت بلندترین برج آجری جهان برای بررسی مقدمات ثبت جهانی آن خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد تقی قزل سفلی ظهر چهارشنبه در بازدید از این برج افزود: نماینده یونسکو برای بازدید از وضعیت بلندترین برج آجری جهان و روند آزادسازی حریم برج قابوس عید فطر به شهرستان گنبدکاووس خواهد آمد به همین دلیل همه دستگاه‎های اجرایی ذیربط در آزادسازی حریم برج قابوس باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و هر چه سریع‎تر به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین عنوان کرد: ادارات آموزش و پرورش و جهادکشاورزی نیز باید برای در نظر گرفتن سالن‎هایی برای استقرار هیئت‎های ورزشی که سالن آنها در مرحله تخریب است با تربیت بدنی همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: زمین مناسب برای احداث ساختمان‌های مورد نیاز ادارات تربیت بدنی، آموزش و پرورش و برق پیش‌بینی شده است.

قزل سفلی افزود: برای جبران تاسیسات و ساختمان‌های تخریب شده نیز قول جذب اعتبارات لازم از محل منابع استانی و سازمان میراث فرهنگی داده شد به همین منظور برای جبران فضاهای تخریب شده حتی ساختمان قدیم فرمانداری شهرستان گنبدکاووس به طور موقت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از جلسات متعدد و توافقات صورت گرفته، ادارات آموزش و پرورش، تربیت بدنی و شرکت توزیع برق متعهد شدند که تاسیسات و ساختمان‌های اطراف برج که در اختیار آنها است را به میراث فرهنگی و گردشگری واگذار کنند که این کار انجام شد و در مراسمی با حضور معاونان استاندار و فرماندار شهرستان گنبدکاووس و مسئولان ذیربط عملیات تخریب سالن‎های ورزشی، سالن فرهنگی هنری آموزش و پرورش در همان روز آغاز شد.

وی تصریح کرد: تخریب کامل سالن‎های ورزشی به دلیل فعالیت هیئت‎های ورزشی شهرستان به طور کامل انجام نشد که لازم است هر چه سریع‎تر این تخریب‎ها صورت بگیرد.

گنبدقابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان تنها اثر شمال کشور است که ثبت جهانی می‌شود، این اثر بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که همچنان بر فراز قرن‎ها قد برافراشته است.

 

    نظرات