محيط زيست با همكاري پژوهشكده محيط زيست و توسعه پايدار، اولين همايش ملي تنوع زيستي را برگزار مي كند

محيط زيست با همكاري پژوهشكده محيط زيست و توسعه پايدار، اولين همايش ملي تنوع زيستي را برگزار مي كند


رئيس پژوهشكده محيط زيست و توسعه پايدار از برگزاري اولين همايش ملي تنوع زيستي با همكاري معاونت محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در خرداد ماه 99 خبرداد.

به گزارش «پارما» از  روابط عمومي پژوهشكده محيط زيست و توسعه پايدار، جليل بادام فيروز ، در اين باره اظهار كرد،كشور ايران  با غناي قابل توجه گونه اي داراي حدود8200 گونه گياهي و1300 گونه جانوري مهره دار است. عدم وجود داده هاي به روز از وضعيت تنوع زيستي كشور، عدم يكپارچگي در تصميم گيري هاي مرتبط، مشكلات و تهديدات عديده تنوع زيستي كشور ضرورت برگزاري همايش را براي همسويي و جريان سازي بري اهداف حفاظتي و بهره بردارانه پايدار روشن مي سازد.

از آنجاييكه مسئوليت مستقيم و سنگين حفاظت از تنوع زيستي كشور بر عهده سازمان حفاظت از محيط زيست نهاده شده است لذا اين سازمان بر آن شده تا به منظور حفاظت و فرهنگ سازي براي حمايت از محيط زيست اقدام به برگزاري اولين همايش ملي تنوع زيستي در كشورنمايد.

وي با بيان اينكه ،روز جهاني تنوع زيستي فرصت مناسبي است براي جلب توجه همگان اعم از مديران، سياست گذاران، تصميم سازان و آحاد جامعه به اين مفهوم پر اهميت كه سلامت كره زمين و زيستمندان آن در گروه حفظ تنوع زيستي آن است، تمام دست اندركاران و حاميان و فعالان اين حوزه را دعوت به همكاري نمودند.

علاقمندان ميتوانند از اول اسفندماه 98 نسبت به ثبت نام در سايت زير اقدام نمايند.

http://biodiversitycongress.ir/fa/

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات