عدم وابستگی انبوه سازان به مسکن مهر

عدم وابستگی انبوه سازان به مسکن مهر

http://www.bananews.ir/نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران به برخی اظهارات که گفته شده بود "خون و پوست انبوه سازان از مسکن مهر است" واکنش نشان داد و گفت: انبوه سازان، بخش توانمند سازنده کشورند و اظهاراتی از این دست نمی تواند واقعیت داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جمشید برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: انبوه سازان از فرصت ایجاد شده برای مسکن دار کردن اقشار مستضعف جامعه در قالب طرح مسکن مهر استفاده کرده و به عنوان بازوی اجرایی دستگاه های اداری در این طرح مشارکت کرده و آن را به سرانجام رساندند اما اینکه گفته شود پوست و خون انبوه سازان از مسکن مهر است، اظهارنظری غیرمنطقی و غیرمنصفانه ارزیابی می شود که نمی تواند مقرون به صحت باشد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال هم اکنون یکی از انبوه سازان آذربایجان شرقی در ۷۰۰ هزار مترمربع پروژه خارج از مسکن مهر نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر را شاغل کرده که بیانگر نادرست بودن اظهارنظر مورد اشاره است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سایه تلاش انبوه سازان، طرح مسکن مهر این استان به ثمر نشست، اظهار داشت: این در حالی است که از رهگذر تلاش انبوه سازان، عکس دیگران در صفحه نخست مطبوعات به چاپ می رسد.

برزگر، با اشاره به اینکه انجمن انبوه سازان مسکن آذربایجان شرقی مبدع تفاهم نامه سه جانبه آماده سازی زمین، ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن مهر بوده است، افزود: این مهم را هم وزیر مسکن و هم دیگر مسئولان می دانند و نسبت به اینکه اجرایی شدن تفاهم نامه سه جانبه، مسکن مهر را در بسیاری از نقاط از جمله تبریز به ثمر رساند، آگاهی دارند.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، همچنین درباره کیفیت ساخت و سازهای مسکن مهر احداث شده توسط انبوه سازان گفت: با توجه به شکل گیری و فعالیت انجمن انبوه سازان و نیز احساس مسئولیت حرفه ای توسط انبوه سازان، کیفیت مسکن مهر ساخته شده بوسیله انبوه سازان مطلوب است.

برزگر اضافه کرد: از سوی دیگر تمام واحدهای انبوه ساز در آذربایجان شرقی که شامل واحدهای غیر از مسکن مهر می شوند، از کیفیت خوبی برخوردارند زیرا انبوه سازان در اندیشه تداوم حضور در بازار رقابتی امروز هستند و این ادعا در تغییر و تحولات سیمای شهر نیز مشهود است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن آذربایجان شرقی در عین حال که عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی استان در خصوص مسکن مهر را مناسب ارزیابی کرد، اما گفت: این سازمان در فعالیت های دیگر به ویژه در حوزه بافت فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های ناکارآمد برای رسیدن به جایگاه مناسب نیازمند تلاش مضاعفی است.

 

 

    نظرات