بهسازی و زیباسازی گلزارشهدا به صورت ویژه دیده خواهد شد

شهردار کرمان:

بهسازی و زیباسازی گلزارشهدا به صورت ویژه دیده خواهد شد

ساخت تندیس سردارشهید، حاج قاسم سلیمانی دردستورکار است.

شهردار کرمان گفت: با توجه  به افزایش  تعداد مسافران نوروزی برای زیارت مزارمطهر حاج قاسم سلیمانی، درآستانه سال جدید در حد وظایف شهرداری، تمهیدات ویژه ای برای زیبا سازی و بهسازی گلزار شهداء به صورت ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

سید مهران عالم زاده در جلسه هم اندیشی با مدیران شهرداری که پیرامون تشریح برنامه ها واقدامات شهرداری کرمان در آستانه سال جدید برگزار شد؛ از ساخت تندیس و یا سردیس سردارشهید حاج قاسم سلیمانی خبرداد و گفت: این مهم از سوی واحد زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری دنبال می شود و برای این منظور هنرمندان زبده این انتخاب خواهند شد.

دراین جلسه مهدی نیکویی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با اشاره به برگزاری ستاد سفرهای نوروزی در استانداری کرمان و تاکید برای بهسازی و زیباسازی گلزار شهدا خاطرنشان کرد: به منظور اسکان مهمانان نوروزی،محلی در مجموعه پردیسان قائم  درنظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به وجود 80 سرویس بهداشتی سیار دراین مجموعه افزود: سرویس های بهداشتی سابق بهسازی شده و با کمک خیرین تعدادی دیگر ساخته می شود

نیکویی از کاشت دو هزار اصله گل وگیاه در مزار شهداء خبرداد و گفت: ساخت چند چشمه حمام ، جانمایی مکان هایی برای  چادر زدن مسافران، ایجاد نیمکت، سطل های زباله،  جعبه های گل نیزدر دستور کار است.

محمد جهانشاهی معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری کرمان از مشخص کردن پنج نقطه برای اسکان موقت مسافران نوروزی در شهر کرمان خبرداد و گفت: پارک های مسافر، انقلاب، شهید باهنر، مادر و مجموعه پردیسان قائم برای این منظور در نظر گرفته شده است که با توجه به استقبال مردم از پارک پردیسان قائم به دلیل مجاورت با گلزار شهداء، قصد داریم تا جهت رفاه مسافران چند چشمه حمام، سرویس بهداشتی ومکانی را برای ظرف شویی و لباس شویی مسافران درنظر بگیریم.

وی افزود: محدوده یخدان مویدی (پارک ریاضیات  تا کتابخانه ملی)  به عنوان سایتی مشخص برای تمرکز برنامه های نوروزی شهرداری پیشنهاد شده است که در صورت موافقت شورای ترافیک استان کرمان می توان بخشی از خیابان کامیاب را به عنوان پیاده راه برای برگزاری نمایشگاه یا برنامه های دیگر استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان  با اشاره به لغو جشنواره زمستانی به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه ، گفت: برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه بر برنامه های نوروزی تمرکز داریم  که با مشارکت بخش خصوص 10 هنرمند ملی در 10 شب در کرمان برنامه خواهند داشت.

درادامه این جلسه زنگی آبادی،مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان به  آماده سازی 70 تابلوی راهنما برای هدایت مسافران به سمت گلزار شهداء اشاره کرد وگفت: در صورت ارائه لیست مشخص، می توانیم برای امکان تاریخی مهم نیز تابلوهای  راهنمای دو زبانه ساخته و در مکان های مشخص نصب کنیم.

ایرانمنش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری نیز از توزیع میوه شب عید طبق روال سال های گذشته خبر داد و تصریح کرد: طبق فراخوان اعلام شده و مشارکت تمامی افراد متقاضی فروش ماهی قرمزو سایر اقلام سفره نوروز، مجوزهای لازم صادرشده است وافراد دارای مجوز فعالیت خود را از نیمه دوم اسفند شروع خواهند کرد.

عسکری مدیر واحد اجرائیات شهرداری کرمان نیز گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی  و سازمان بهزیستی ، متکدیان شهر کرمان بعد از شناسایی و پالایش به مکان های معرفی شده از سوی بهزیستی معرفی می شوند.

درادامه حمزه پور، مدیر اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان به اطلاع رسانی مکان های گردشگری وتاریخی در سطح شهر اشاره کرد وخاطرنشان کرد: طبق روال سالهای گذشته  کانکس های از «من بپرس» را در سطح شهر مستقر خواهیم کرد و اطلاع رسانی مسیر گلزار شهدء را نیز به صورت ویژه خواهیم دید.

وی از وجود راهنمایان سیار با کاورهای مشخص  و اقلام اطلاعاتی به زبان های دیگر خبرداد  و افزود: به منظور افزایش سفر به کرمان، با تعامل و تهاتر با شهرداران اصفهان ، یزد و شیراز تبلیغاتی را در قالب بیلبورد در خصوص آشنایی مردم با کرمان در شهرهای مذکور ایجاد و در مقابل نیز در شهر کرمان در خصوص آشنایی مردم کرمان با شهرهای یزد، اصفهان وشیراز تبلیغاتی را خواهیم داشت.

ریاضی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری کرمان نیز جمع آوری سگ های ولگرد و زباله های سطح شهر را به طور ویژه  از اقدامات این سازمان در آستانه سال جدید ذکر و خاطر نشان کرد: از مناطق می خواهیم که در صورت وجود نخاله در سطح شهر، به سرعت اطلاع  تا در اسرع وقت نخاله ها جمع آوری شوند.

میرزایی مدیرعامل  سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان نیز از فعال بودن تیم آتش نشان وامداد ونجات  درروز 13 نوروز خبرداد وگفت: در حال حاضر برای چهارشنبه پایان سال به صورت ویژه در حال آماده باش هستیم.

ملکی مدیر مجموعه شهربازی کرمان نیز با اشاره به این که شهربازی از جمله مکان های مورد استقبال مسافران  ومردم در ایام نوروز است خاطرنشان کرد: شهربازی کرمان امسال با تجهیزات بیشتر از یک فروردین پذیرای مردم است .

خضری دبیر ستاد مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شهرداری کرمان برلزوم ساماندهی  دستفروشان میدان هفت باغ تاکید  و خاطر نشان کرد: به دلیل سرعت بالای خودروها احتمال خطر تصادف وجود دارد.

وی همچنین معرفی یک پارک مشخص برای زمان بحران را ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از گسترش بیماری های واگیردار به خصوص «ویروس کرونا» پیشنهاد می دهم تا مواد ضد عفونی کننده وماسک در مناطق پنج گانه شهری بین کارکنان شهرداری  و در اتوبوس و تاکسی ها در اختیار مردم و رانندگان قرار گیرد.

سیف اللهی مشاور شهردار نیز با اشاره به مشخص شدن پنج نقطه در شهر برای اسکان موقت مسافران گفت: باید با ایجاد تابلوهای راهنما محل اسکان را دقیق اطلاع رسانی کنیم تا از زدن چادر در پارکهای دیگر که منجر به زشت شدن چهره شهر می شود  جلوگیری کنیم.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات