ویژگی های فنی مهندسی قطعه اول آزادراه تهران شمال

ویژگی های فنی مهندسی قطعه اول آزادراه تهران شمال


ویژگی های فنی مهندسی قطعه اول آزادراه تهران شمال

همزمان با هفته بزرگداشت مقام و جایگاه مهندس،  قطعه اول آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی  افتتاح شد.
به گفته مسئولان اجرای طرح، این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست مهندسان طراح و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.
حفاری بلندترین تونل جاده ای کشور به طول 4970 متر، رکورد اجرای بیشترین حجم عملیات حفاری تونل‌ها در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، رکورد اجرای بیشترین حجم لاینینگ تونل ها  به طور همزمان، اجرای دیوارهای شیت پایل(شمع پایه) به طول 2.5 کیلومتر، اجرای چند رشته تونل به صورت ترکیبی دو قوسی و مجزا به طور همزمان، اجرای سقف دوم برای سیستم تهویه و اطفاء حریق در تونل تالون، طراحی معماری و منظرآرایی مسیر آزادراه با استفاده از تجربیات مشاورین داخلی و خارجی، بهره‌گیری از سامانه تهویه نیمه عرضی در تونل تالون، بهره‌گیری از فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض ETC ، بهره‌مندی از سیستم SCADA  برای کل مسیر(سامانه گردآوری، نظارت، پردازش و کنترل هوشمند اطلاعات) بهره‌مندی از سیستم CMA یخ زدایی مسیر، بهره‌مندی از سامانه هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی و پوشش رینگ فیبر نوری در کل مسیر از موفقیت ها و دستاوردهای اجرای طرح آزادراه تهران شمال است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات