نصب کنتور هوشمند؛ پیش‌شرط برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی در یزد

نصب کنتور هوشمند؛ پیش‌شرط برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی در یزد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جواد منصوری" در حاشیه هفدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان مهریز با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن طرح تحویل حجمی و خاموشی چاه‌های فاقد کنتور که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، افزود: طبق صورتجلسات قبلی، قطع برق چاه‌های فاقد کنتور هوشمند شهرستان مهریز همچنان استمرار داشته و وصل آن، منوط به نصب کنتور هوشمند است.
وی اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی طی سال‌های گذشته را مقدمه‌ای برای انجام طرح تحویل حجمی آب و مدیریت مصرف توسط کشاورزان عنوان کرد و افزود: در چاه‌هایی که خاموشی زمستانه اعمال شده است با نصب کنتور، خاموشی به طرح تحویل حجمی تبدیل شده و مدیریت مصرف توسط کشاورز انجام می‌شود.
منصوری همچنین اظهار کرد: در مواردی که نیاز به وصل برق، برحسب ضرورت‌های اجتماعی و با تشخیص رئیس شورای حفاظت باشد، برق چاه حداکثر به مدت یک ماه وصل می‌شود و درصورت عدم نصب کنتور در مهلت مقرر، اقدام قانونی لازم به‌عمل می‌آید.
"محمد زارع اقبال‌آبادی" رئیس اداره منابع آب شهرستان تفت و مهریز هم در خصوص طرح ملی احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و طرح تحویل حجمی آب کشاورزی گفت: هدف ما در اجرای این طرح، توقف افت سطح آب تا پایان برنامه ششم توسعه و جبران کسری مخزن آب زیرزمینی طی برنامه 20 ساله است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین بالادستی، به‌خصوص ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب، هزینه نصب كنتور بر عهده مالکان است و تا کنون 75 درصد چاه‌های حوزه اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز نسبت به نصب کنتور و انعقاد قرارداد اقدام نموده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات