مدير عامل شركت توانير در همايش معاونان بهره برداري ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،مدير عامل توانير در اين اجلاس ،پايداري شبكه برق كشور را مرهون هدايت خوب شركت مديريت شبكه ،ديسپاچينگ ملي ، ستاد توانير و تلاش موثر همكاران در شركتهاي برق دانست و قدرداني رييس جمهور از عملكرد سريع صنعت برق در بازيابي شبكه هاي آسيب ديده از حوادث طبيعي مانند سيل ابتداي امسال و بحران برف را نشانگر اهميت موضوع عنوان و با اشاره به تشكر مردم ،استانداران و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي از تلاشگران صنعت برق، اين دستاورد ارزشمند را بزرگترين نقطه قوت و افتخار صنعت برق كشور معرفي كرد.
مهندس حسن متولي زاده به بروز حوادث مشابه از جمله در تورنتوي كانادا اشاره كرد كه با وجود اينكه شبكه هاي برق حادثه ديده  براي شرايط برف طراحي شده بود، خاموشي شبكه تا 9 روز به طول انجاميد و بازگرداندن سريع شبكه در حوادث مشابه در كشور ،توانايي بالاي همكاران و نقش موثر نيروي انساني در اين خصوص را به اثبات مي رساند.
مديرعامل توانير نهادينه سازي مديريت توامان عرضه و تقاضا را به عنوان سياست وزارت نيرو و يك شاخص كليدي قابل اتكاء ،مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: دراين صورت مي توان بخشي از منابع صرفه جويي شده در بخش توسعه را به اصلاح و بهينه سازي اختصاص دهيم و اين اقدام به لحاظ سياستهاي اقتصاد مقاومتي و نگاه بنگاهداري به نفع صنعت برق است.
وي افزود: در تابستان گذشته با پرداخت 350 ميليارد تومان پاداش همكاري به مشتركان ، 7 هزار ميليارد تومان صرفه جويي حاصل شد و اگر فضايي براي برنامه ريزي منابع محدودمان ايجاد كنيم ،اولويت اول ما بخش بهره برداري و بهينه سازي است.
مديرعامل توانير سرمايه گذاري در مباحث توسعه اي صنعت برق را تحت تاثير محدوديت منابع مالي ،عنوان كرد و با توجه به اهميت استفاده بهينه از دارايي هاي صنعت برق به ويژه در شرايط محدوديتها و تحريم ،نقش واحدهاي بهره برداري در اين خصوص را حايز اهميت دانست.
وي با اشاره به بالا بودن حجم سرمايه گذاري در بخشهاي انتقال و فوق توزيع، اقدام برق منطقه اي گيلان در جابه جايي ترانسفورماتورهاي قدرت و آرايش بهينه تجهيزات را اقدامي ارزشمند توصيف كرد كه اهميت كارهاي فكري ،مهندسي و برنامه ريزي را به اثبات مي رساند.
مهندس متولي زاده افزود: بزرگترين مزيت و ظرفيت ما همين جوانان داراي ايده هاي راهگشا است و اگر شما پيشتاز شويد ما پشت سر شما هستيم.
در اين همايش دكتر فرخزاد مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران با اشاره به مدت زمان محدود باقي مانده تا پيك تابستان ،آمادگي شبكه انتقال را حايز اهميت دانست و با ابراز تشكر از حمايتهاي شركت توانير ،از تلاش 24 ساعته معاونتهاي بهره برداري در اين خصوص قدرداني كرد.
وي با تاكيد بر اهميت برنامه هاي مديريت مصرف برق در زمستان و تابستان ،از برنامه ريزي در شركت توانير و شركت مديريت شبكه در اين خصوص خبر داد و با اشاره به لزوم سرعت بخشي به برنامه هاي تعميرات بخشهاي نيروگاهي و انتقال، ابراز اميدواري كرد صنعت برق بتواند با همكاري و هماهنگي ،هفدهمين سال بدون خاموشي گسترش يافته را پشت سر بگذارد.
گزارش كارشناسان اين شركت حاكي است شاخصهاي حفاظت شبكه در 6 ماه اول امسال به بالاي 85 درصد و پوشش سيستمهاي حفاظتي تجهيزات اصلي شبكه به بيش از 96 درصد رسيد و پيشرفتهاي زيادي در ساير شاخصها از جمله شاخصهاي مهندسي حاصل شده و شركتهاي برق منطقه اي باختر ،خراسان ،خوزستان ،سمنان ،سيستان و بلوچستان و گيلان طي 3 سال متوالي منتهي به سال 98 در شاخصهاي مهندسي رشد داشتند.همچنين 94.94 درصد از خطوط شبكه انتقال تا نيمه نخست امسال به سيستمهاي تله پروتكشن مجهز شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات