برگزاری مانور آموزشی مواجهه با سیلاب در مدارس شهرستان گرمی

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت: مانور آموزشی سیلاب، برنامه ای سراسری ویژه مدارس متوسطه دوم خصوصا در پایه یازدهم تحصیلی است تا دانش آموزان علاوه بر آموزش نظری (تئوریک) که در درس انسان و محیط زیست می آموزند به صورت عملی نیز با راهکارهای مواجهه صحیح با سیلاب آشنا شده و مدرسه نیز مجهز به یک برنامه اقدام برای شرایط اضطراری شود و در نهایت تاب آوری جامعه افزایش یابد.

مهندس رضا بدرزاده به سیلاب های مخرب ابتدای سال ۱۳۹۸ در قسمت های عظیمی از مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این سیلاب ها زنگ هشداری بود تا همه ما حتی در شهرها و روستاهایی که سابقه سیلاب های مخرب و جدی نداشته اند نیز باید موضوع سیلاب و آموزش های مرتبط با آن را جدی بگیریم.

وی سیل را پدیده ای طبیعی خواند و گفت: وقوع سیل برای محیط زیست ، تغذیه آبخوان های زیر زمینی مفید و ضروری است اما عدم آگاهی ما و دستکاری هایمان در بستر و حریم رودخانه از آن بلا می سازد.

مهندس بدرزاده در ادامه به اقدامات پیش از وقوع سیلاب، اقدامات حین وقوع سیلاب و اقدامات پس از وقوع سیلاب اشاره و تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان اردبیل، رودخانه ها و مسیل های زیادی در این استان شکل گرفته است که رعایت حرایم فنی و کیفی این رودخانه ها ضروری می باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی از رودخانه به عنوان یک موجود زنده یاد کرد و افزود: رعایت حق و حقوق رودخانه ارتباط مستقیم به حیات موجودات و بخصوص انسان دارد.

وی در ادامه به تشریح بستر و حریم رودخانه ها پرداخت و اظهار داشت: ما از اساتید و دانش آموزان عزیز انتظار داریم تا بعنوان سفیران نجات در جهت فرهنگ سازی و آگاهی رسانی پیامدهای تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، خادمان خود را در ادارات منابع آب یاری نمایند.

در پایان برنامه از بین مطالب مطروحه، سوالاتی مطرح شد و به ۱۰ نفر از دانش آموزان جوایزی اهدا گردید.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات