عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد : اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی با دو ارگ...

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد : اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی با دو ارگ...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید روستا، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به تشریح جزییات سفر خود به استان خراسان شمالی پرداخت و گفت: در این سفر از محلات اسکان غیررسمی و پروژه‌های بازآفرینی که در قالب برنامه‌ اقدام مشترک با دستگاه‌های استان، تعریف شده است، بازدید به عمل آمد .

او، با اشاره به این‌که، استان خراسان‌شمالی ۶۵۵ هکتار، بافت فرسوده دارد، افزود: شهر بجنورد با ۱۳۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی، دارای بیشترین میزان بافت فرسوده در استان است .

عضو هیات‌‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، محله‌های، کشتارگاه، ناظرآباد و صادقیه را از جمله محله‌های هدف استان خراسان‌شمالی خواند و افزود: مهم‌ترین مساله ما در محله ناظرآباد، موضوعات زیست‌محیطی و آب‌های سطحی است که در این راستا با تعریف یک برنامه اقدام مشترک در استان، شهرداری، ساخت یک پارک و زمین و سالن ورزشی را متعهد شد و اقدامات خود را از ماه‌های گذشته در این خصوص، شروع کرده است؛ در این سفر از این پروژه بازدید کردیم و مقرر شد که شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در جهت رفع یکی از ضروری‌ترین مسائل و مشکلات محله، یعنی بهسازی و آسفالت شبکه‌های معابر، اقدام کند؛ همچنین مقرر شد، شرکت آب و فاضلاب، نسبت‌ به انجام تعهدات خود در خصوص لوله‌گذاری فاضلاب، اقدام کند و شهرداری نیز، مسائل زیرسازی و جدول‌گذاری معابر و کوچه‌های محله ناظرآباد اقدام کند .

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به این‌که، محله ناظرآباد، ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام‌شده، سهم شرکت آب و فاضلاب استان از این برنامه، در حدود چهار و سهم شهرداری نیز در حدود پنج میلیارد تومان می‌شود. همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در حدود یک تا 1/5 میلیاردتومان اعتبار، برای آسفالت معابر محله ناظرآباد، هزینه خواهد کرد .

او، در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در "ساربان‌محله" نیز گفت: در این محله نیز پروژه‌ای به‌نام "ارمغان"در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری، تعریف شده است که بر اساس آن ۴۰۰ واحد مسکونی در این محله، روی اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهری و با مشارکت بخش خصوصی، ساخته خواهد شد. امروز از این اراضی و املاک، بازدید و جلسه‌ای در خصوص اقدامات مجموعه دستگاه‌های استان، برای تحقق این پروژه، برگزار شد. از مجموع این تعهد، ۲۳۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی است و ۱۷۰ واحد نیز به‌تازگی طراحی و اراضی مورد نیاز آن تامین شده است و فراخوان برای جلب سرمایه‌گذار پروژه به‌زودی، اعلام خواهد شد.

منبع :

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات