رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی عید نوروز ضروری است

رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی عید نوروز ضروری است

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: به شهروندان توصیه می‌شود، هنگام استفاده از موادشوینده، حتما از ماسک استفاده کرده و از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی تاکید کرد: از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف چون پودرهای شستشو، وایتکس، جرم گیر و... اکیدا خودداری شود زیرا این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده و به ریه، چشم و پوست آسیب جبران ناپذیری خواهد رساند.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ گاه جهت از بین بردن لکه‌های لباس از مایعات قابل اشتعال مثل بنزین و تینر به خصوص در محیط بسته استفاده نشود، زیرا علاوه بر خطر انفجار و اشتعال، استنشاق بخارات این گونه مایعات باعث کاهش هوشیاری و گاه بیهوش شدن فرد خواهد شد.

وی تصریح کرد: از قرار دادن وسایل رنگ و نقاشی ساختمان چون رنگ، تینر، فرچه آغشته به رنگ و... در بالکن یا پشت بام خودکاری شود، زیرا با سرایت کوچک ترین جرقه از مواد محترقه به خصوص در شب آخرین چهارشنبه سال، چهارشنبه سوری، شاهد وقوع آتش سوزی و ایجاد خسارت گاه غیر قابل جبران در ساختمان خواهیم بود .

منتظری با بیان این که، از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره  آلوده به مواد روغنی با مواد سریع‌الاشتعال (مثل بنزین) خودداری شود، ادامه داد: هنگام استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین اطمینان حاصل کرده، از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده شود و در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزها خودداری شود .

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات