تفاهم نامه همکاری صندق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان شرقی منعقد شد

تفاهم نامه همکاری صندق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان شرقی منعقد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: موضوع تفاهم نامه مربوط به جهت احداث و راه اندازی مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه با هدف برنامه ریزی، مدیریت و اقدامات اجرایی در زمینه حفاظت محیط زیست با اولویت احداث مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه توسط صندوق ملی محیط زیست در استان است.
استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت دفع اصولی پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی در استان تاکید کرد و خواستار مدیریت اصولی پسماندها در این بخش شد.
محمدرضا پورمحمدی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست‌محیطی صندوق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، گفت:  این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.
وی با بیان اینکه باید از نظرات متخصصان دانشگاهی و علمی در این موضوع استفاده شود، افزود: هر تصمیم و اقدامی که پیوست علمی نداشته باشد محکوم به شکست بوده و نمی تواند به نتیجه مطلوب و مقبول، منجر شود.
استاندار آذربایجان شرقی از تمایل چندین سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکرات سنتی اجازه حضور این سرمایه‌گذاران را نداد و این در حالی است که از کمبود بودجه دولتی در این بخش از سوی مسئولان امر گلایه می‌شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست نیز در این جلسه از آمادگی این صندوق برای گسترش همکاری با استان آذربایجان شرقی خبر دادند.
تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست‌محیطی میان صندوق ملی محیط زیست و استانداری آذربایجان شرقی با موضوع احداث و  راه اندازی مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه استان میان دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و دکتر امیر ارسلان مهاجر طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست امضا شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات