ایجاد سامانه هوشمند ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری ها در استان قزوین

ایجاد سامانه هوشمند ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری ها در استان قزوین


ایجاد سامانه هوشمند ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری ها در استان قزوین

به منظور تسهیل، صرفه جویی در هزینه‌ها، جلوگیری از صدور و جعل اسناد مربوطه، کاهش مراجعه حضوری و تکریم ارباب رجوع  ، ارسال گزارش ناظران، سامانه هوشمند ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد؛ همچنین در راستای بهره وری بهتر شهروندان از این سامانه تفاهم نامه‌ای میان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ، سید کاظم مجابی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در تشریح مزایای «سامانه هوشمند ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری‌ها»  اظهار کرد: این سامانه برای اولین بار در کشور و به صورت انحصاری برای ارتباط و ارسال مدارک فنی به شهرداری‌ها به صورت غیر حضوری واز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین،  راه اندازی شده و می‌تواند فرصتی برای سرعت بخشی به کارها و کاهش مراجعات حضوری به دستگاه های اجرایی باشد.
وی با اشاره به مزایای ایجاد این سامانه تصریح کرد: از این پس تمامی فرآیند نقشه و نظارت، کنترل نقشه، ثبت و کنترل ظرفیت اشتغال، کنترل صلاحیت مهندسین و ترخیص نقشه و ارسال الکترونیکی به شهرداری‌ها، گزارش الکترونیکی نظارت و گزارش ایمنی از طریق این سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مجابی صرفه جویی در مصرف سالیانه بیش از نیم میلیون برگ کاغذ A3 و هزینه‌های مربوط به چاپ را از دیگر مزایای این سامانه بیان  و اضافه کرد: با ایجاد این سامانه از این پس تمامی نقشه‌ها و مدارک پروژه، به صورت الکترونیکی و با درج بارکد اختصاصی همان نقشه پس از تائید در سازمان از طریق این سامانه به شهرداری‌ها ارسال می‌شود.
وی عنوان کرد: با انجام این کار شهرداری‌ها امکان دسترسی سریع و دقیق به تمامی نقشه‌ها را با کیفیت مناسب و در قالب فایل pdf خواهند داشت.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: این سامانه به ارتقاء کیفیت فنی و ظاهری نقشه‌ها با جلوگیری از مخدوش شدن و جعل (تغییر، لاک گرفتگی، خط خوردگی) کمک می‌کند، از سوی دیگر نیز با توجه به اینکه تمامی مراحل فرآیند نقشه‌ها با این سامانه قابل رهگیری و پیگیری  است ، از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی جلوگیری می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با این سامانه اخذ استعلام اصالت تمامی مدارک، نقشه‌ها و فرم‌های استحکام بنای صادره برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار نیز امکان پذیر می‌باشد.
وی با بیان این که ناظران به عنوان بازوی اجرائی پلیس ساختمان در شهرداری‌ها هستند، یادآورشد: ارسال تصاویر پروژه توسط ناظران در هنگام ارسال گزارش مرحله‌ای نظارت از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود و امیدواریم با بهره‌وری بهینه از آن شاهد تحول‌های بهتری درصنعت ساختمان باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات