ایزدی:حفظ هویت و توسعه توریسم در گرو توجه به بافت قدیمی

ایزدی:حفظ هویت و توسعه توریسم در گرو توجه به بافت قدیمی

محمدرضا ایزدی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با بیان اینکه انسان‌ها از هویت، اصالت و ریشه‌های تاریخی خود دور شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر در دهه دوم روی آوردن مردم به فرهنگ گذشته، بناهای قدیمی، آداب و معاشرت‌ها و همچنین شناخت سنت‌های قدیمی هستیم و این رجوع به اصالت و هویت‌های قدیمی یعنی آنچه که با روح بشر سازگار است نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال رقم خوردن است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از منابع اصلی درآمدی بسیاری از کشورهای جهان از راه جذب توریسم است، این موضوع می‌تواند به یکی از منابع درآمدی در خوزستان و به ویژه اهواز نیز تبدیل شود.

ایزدی گفت: ما باید به داشته‌های تاریخی خودمان توجه و به آن‌ها رجوع کنیم تا بتوانیم به هویت اصیل خود نزدیک‌تر شویم و این جز با زنده نگه داشتن اصالت و داشته‌های تاریخی‌مان رقم نخواهد خورد.

وی با اشاره به بافت تاریخی اهواز قدیم، عنوان کرد: در اهواز و منطقه عامری چند نقطه وجود دارد که آثار تاریخی هستند و از جمله آن‌ها میتوان مسجد شیخ نبهان و ساختمان معین‌التجار را نام برد.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: ما اگر بتوانیم این آثار را حفظ و با تبلیغ آن‌ها جذب توریسم کنیم می‌توانیم به دو هدف اصلی برسیم؛ اولین هدف برگشتن به هویت اصلی و تاریخی خودمان و فاصله گرفتن از فرهنگ دیجیتالی که بین ما و مسائل معنوی جدایی انداخته است.

وی گفت: دومین هدف نیز جذب گردشگر است که به تبع آن، انتقال و تبادل فرهنگ و جذب سرمایه را برای اهواز خواهیم داشت و اگر به صورت کلان به این مسئله نگاه کنیم منابع خوبی برای کل کشور در پی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات