گام‌های پرشتاب شهرداری ساری در راستای هدایت آبهای سطحی

گام‌های پرشتاب شهرداری ساری در راستای هدایت آبهای سطحی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، لطف الله کریمی معاون فنی عمرانی شهرداری مرکز مازندران با بیان اینکه هدایت روان آب‌های سطحی ناشی از بارش نزولات جوی یکی از مسائل مهم در توسعه شهری است، اظهارکرد: بنا بر اهمیت این موضوع و تاکید عباس رجبی شهردارساری، شهرداری‌های مناطق و سازمان عمران و بازآفرینی شهری ماموریت یافتند تا با بررسی محلات مختلف شهری موضوع را آسیب شناسی و نیازهایشان را با هدف اجرای این طرح احصاء کنند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده سطوح غیر قابل و یا با نفوذپذیری کم که در هنگام بارندگی موجب آبگرفتگی سطح معابر و روان شدن سیلاب و بروز خطرات جبران ‌ناپذیری می شدند شناسایی و هدایت آبهای سطحی این مناطق در دست اقدم قرار گرفت.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری گفت: بر این اساس احداث نوه بتنی در کوچه دخانیات 19، پیوند 10 و 15 ، کوی شهید بهشتی در بلوار کشاورز، نوه خیابان پیروزی 5 در کوی آزادگان ، نوه یاس 12 در کوی احمدی آزاد بلوار امام رضا، کوچه کوشاسنگ 1، کوچه طاها در انتهای خیابان نهضت، کوی طراوت 15، نوه خیابان امام رضا در پشت هتل مازندران و کوچه ارسلان علوی در مجموع به طول 1400 متر اجرا شده که نقش موثری در هدایت آب های سطحی داشته و در بارندگی های اخیر رضایتمندی شهروندان این مناطق را نیز در پی داشته است.

کریمی اجرای کانال کوی شهید صدرایی در بلوار کشاورز به طول 170 متر را از اقدامات شهرداری ساری عنوان کرد که از کوچه قائم سه شروع شده و به کانال انتهای کوچه شهید براری در بلوار کشاورز متصل خواهد شد .

وی گفت: علاوه بر موارد یاد شده کانال کوی شهید فهمیده در بلوار کشاورز نیز به طول 30 متر در حال انجام است که پس از بهره برداری نقش موثری در رفع مشکل آبگرفتگی این منطقه خواهد داشت.


معاون فنی عمرانی شهرداری ساری افزود: احداث کانال در محله ذغالچال، بازار رضوی بلوار کشاورز به طول 150 متر، کانال پل گردن، کانال نهر گذرخان به طول 231 متر از ابتدای کوچه کوثر 2 تا کوچه کوثر 6 که پس از اتمام به کانال روستای دیو کتی متصل خواهد شد ، کوچه بوستان در بلوار فرح آباد  به طول 70 متر از ابتدای این کوچه شروع که پس از اتمام به کانال نهر گذر خان متصل خواهد شد ، کوی قائم در بلوار کشاورز ، کوچه شهید جورابلو و اتصال آن به کانال کوی شهید براری در بلوار کشاورز نیز از دیگر فعالیت های مدیریت شهری در این راستا بوده است.


کریمی با اشاره به اینکه کانال کوچه شهید علوی در کوی شربتی به طول 150 متر  از ابتدای کوچه ابوالفضل 2 در حال انجام است، افزود: کانال کوچه شهید مظلومی در کوی اتحاد به طول 550 متر و کوی قائم به طول 130 متر نیز به همت شهرداری های مناطق و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اجرایی شد.

وی جانمایی لوله های کاروگیت را از دیگر پروژه ها با هدف هدایت آب های سطحی عنوان کرد و افزود: مدیریت تکمیل و استمرار اجرای این پروژه ها را با جدیت ادامه خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات