بازدید استاندار گلستان از سد وشمگیر/ آمادگی سد‌های گلستان برای...

استاندار گلستان گفت : با رهاسازی به اندازه و به موقع آب، سد‌های استان آمادگی کامل برای ذخیره روان آب‌ها احتمالی را دارند از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی نیز به میزان لازم ذخیره خواهد شد..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ، دکترهادی حق شناس در بازدید از سد وشمگیر ضمن قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای به خاطر مدیریت مناسب سد‌های استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد و همچنین پیش بینیهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جدید لازم بود که مقداری از آب‌های ذخیره شده پشت سدها رهاسازی شود که این کار به صورت حساب شده و به موقع انجام شد.
وی با بیان اینکه طبق پیش بینیها حجم بارندگی طی روز‌های گذشته حدود۴میلیون مترمکعب بود و همین مقدار آب رهاسازی شد, گفت: هم اکنون پشت سد وشمگیر و دو سد انحرافی آن مجموعا ۶ میلیون مترمکعب آب وجود دارد از این رو هیچ نگرانی برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاوری نیز وجود ندارد.
استاندار با بیان اینکه دریچه های سد وشمگیر باز ودر صورت نیاز به خوبی عمل می کنند ، گفت: در صورت آب گیری سد نرماب ظرفیت ذخیره آب در استان دو برابر خواهد شد که این به معنای کاهش خطر ایجاد سیل و افزایش ذخایر آبی است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات