آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده وپارک ملی دنا

آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده وپارک ملی دنا

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع  و پارک ملی دنا خبرداد و گفت: ۱۰۰ نفر کارشناس و محیط‌بان به همراه تشکل های مردمی  درقالب ۳۳  اکیپ به مدت ۳ روز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده , شکارممنوع و پارک ملی دنا را انجام خواهند داد .

سید اسدالله هاشمی گفت : هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان  این شمارش انجام می گیرد .

هاشمی افزود: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از امروز شنبه ۱۰ اسفند ۱۰۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۳۳۰ اکیپ طی ۳ روز حیات وحش مناطق حفاظت شده , شکار ممنوع و  پارک ملی دنا را شمارش نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی رنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شوداما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد .

وی درادامه افزود: دراین سرشماری، اساتیدی از دانشگاه، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد ، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات