جلوگیری از خرید و فروش گونه های حیات وحش با تشدید نظارت ها در چهارمحال و بختیاری

جلوگیری از خرید و فروش گونه های حیات وحش با تشدید نظارت ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با اشاره به اینکه صید، نگهداری،حمل و نقل،خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی ممنوع است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در روزهای پایانی سال با برخی مراکز خرید و فروش حیوانات و گیاهان غیربومی، افراد سودجو و متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی نمایند به شدت برخورد خواهد شد و به همین منظور گشت‌های ویژه‌ای جهت کنترل این قبیل فعالیت‌های غیرمجاز در سطح استان و کلیه شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است .

احمدی بیان داشت: جداسازی این جانوران از زیستگاه طبیعی علاوه بر انقراض نسل، باعث اختلال در تعادل اکوسیستم منطقه و زیستگاه طبیعی آنان خواهد شد . این مقام مسئول تصریح کرد: لاک پشت، مار و سوسمار، سمندر، خرچنگ و برخی آبزیان و سنبل آبی از جمله گونه هایی است که متخلفان اقدام به فروش غیرمجاز آنان می‌کنند.

این مقام مسئول در مورد ورود گونه‌های غیربومی به زیستگاه‌های استان و تاثیر آن‌ها بر روی گونه‌های بومی هشدار داد و تصریح کرد: از ورود هرگونه گیاهی و جانوری غیربومی به زیستگاه‌های استان جلوگیری می‌کنیم و برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد می‌شود، از این رو از مردم عزیز می‌خواهیم که از رها کردن و جابه‌جایی هر نوع گیاه و جانور غیربومی در زیستگاه‌های طبیعی اجتناب کنند، به‌ویژه از رهاسازی ماهیان قرمز عید در رودخانه‌ها خودداری کنند چراکه این‌گونه علاوه بر انتقال بیماری به ماهیان وحشی بومی به راحتی جایگزین گونه‌های بومی شده و آن‌ها را از بین می‌برند .

احمدی در پایان با توجه به وجود برخی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین خطر انقراض برخی گونه های جانوری و ممنوعیت قانونی خرید و فروش جانواران وحشی، از همشهریان و هم استانی‌های فهیم و طبیعت‌دوست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب ‌محیط‌زیست، خرید و فروش و نگهداری گونه های گیاهی و جانوری ممنوع و ... را با شماره تلفن های ۳- ۳۲۲۲۳۵۷۲ و ۱۵۴۰ اطلاع دهند

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات