اتمام ساخت سیستم تحریک ژنراتور برق‌آبی بومی

مهندس بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام نمود که پس از سال‌ها پژوهش دانش‌بنیان در پژوهشگاه نیرو و مراکز دانشگاهی و با راهبری شرکت آب و نیرو، سیستم تحریک استاتیک نیروگاه برقابی لوا رک بومی سازی شده و دانش فنی آن به دست متخصصان ایرانی اخذ گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، وی این رویداد را در جهت برنامه‌ریزی شرکت آب و نیرو در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد درون‌زا و حمایت از خودکفایی صنعتی و خودباوری ملی دانست.
مهندس مرادی ابراز امیدواری کرد که سیستم فوق‌الذکر پس از اتمام نصب و راه‌اندازی در نیمه اول سال آینده طی مراسمی در نیروگاه لوارک راه‌اندازی و شروع به کار نماید.
گفتنی است سیستم تحریک وسیله‌ای است که برای ایجاد میدان در ژنراتور و تولید ولتاژ به کار می‌رود. این وسیله یکی از مهمترین ابزارهای کنترل نیروگاه محسوب می‌شود، بدین معنی که به کمک آن می‌توان ولتاژ ترمینال ژنراتور را کنترل و به حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکه کمک کرد.
شایان ذکر است که شرکت آب و نیرو با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از تجهیزات اصلی نیروگاه‌ها به نام گاورنر (هسته اصلی نیروگاه برای تنظیم جریان آب ورودی به توربین) را بومی‌سازی نموده و هم اکنون گاورنر نیروگاه‌های آزاد، داریان و سردشت توسط شرکت‌های داخلی ساخته و نصب گردیده است. این رویداد پیشرفت قابل توجهی در بومی سازی صنعتی محسوب می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات