مستند تحسین شده «در گرداب انقراض» به بخش نهایی فیلم روز جهانی حیات وحش راه پیدا کرد.

مستند تحسین شده «در گرداب انقراض» به بخش نهایی فیلم روز جهانی حیات وحش راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده محیط‌زیست، دبیرخانه کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه های در معرض خطر انقراض (CITES)و برنامه توسعه سازمان ملل‌متحد (UNDP) در کنار جشنواره بین‌المللی جکسون هل کشور ایالات متحده از آثار بخش نهایی فیلم روز جهانی حیات‌وحش رونمایی کردند.

مستند «در گرداب انقراض» به کارگردانی فتح اله امیری و تهیه‌‌کنندگی مشترک دکتر باقر نظامی و فتح اله امیری به عنوان تنها نماینده ایران در بین فینالیست‌ها حضور دارد.

این مستند که برشی از وضعیت نگران‌کننده‌ی یوزپلنگ ایرانی در مدت زمانی به طول سه سال است و به بررسی وضعیت این گونه در حال انقراض می‌پرازد، جوایزه متعددی را از جشنواره های ملی و بین المللی دریافت کرده است.

دکتر باقر نظامی‌، رئیس دانشکده محیط‌زیست، در یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران، جایزه پژوهشگر برتر جشنواره را به واسطه این مستند دریافت کرد.

این فیلم به رقابت با آثار برجسته‌ای از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه، انگلیس، سوئد، نشنئال جئوگرافی و ... به رقابت خواهد پرداخت.

فیلم های مستند منتخب طی مراسمی در مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک در یک رویداد بسیار مهم در روز سه‌شنبه ۳ مارس (۱۳ اسفند ۱۳۹۸) اعلام می‌شوند تا در روز جهانی حیات وحش در آنجا به نمایش در آیند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات