خطوط BRT سال آینده در یزد راه‌اندازی می‌شود/بازپیرایی ۷۱ پارک

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از راه‌اندازی خطوط BRTدر یزد خبر داد و گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس برای این خطوط خریداری شده و دو خط پرتردد نیز سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
حمیدرضا قمی، در نشستی خبری با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار و ایام نوروز بیان کرد: بازپیرایی پارک‌ها در آستانه بهار از چندی پیش در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته که بر اساس این طرح ۷۱ پارک از جمله پارک مارکار، پارک وحشی بافقی و... بازپیرایی می‌شوند.
سخنگوی شورای شهر یزد در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: دولت بودجه ۶۰ میلیارد تومانی تصویب شده در این زمینه را به استان پرداخت کرد و با اختصاص مبلغی نیز از سوی استان، ۲۰ دستگاه اتوبوس ۲۸ متری ویژه خطوط BRT برای یزد خریداری شد.
وی در مورد زمان بهره برداری از خطوط BRT عنوان کرد: خط اول از پایانه حمل مسافر و بار غدیر تا پارک دانشجو در جوار زندان مرکزی یزد، خط دوم از میدان شهید سلیمانی تا دروازه قرآن و خط سوم خیابان کاشانی به سمت خیابان رجایی تا دروازه قرآن است که دو خط اول سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
قمی در مورد سایر وسائط نقلیه حمل و نقل عمومی یزد نیز اظهار داشت: به تازگی ۱۸ دستگاه اتوبوس قدیمی از سیستم ناوگان حمل و نقل شهری یزد خارج شد و نوسازی ناوگان را نیز مرحله به مرحله انجام می‌دهیم که در حال حاضر نوسازی و به‌روزرسانی سیستم سرمایشی و گرمایشی ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط یکی از شرکت‌های خودروسازی در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات