حفاظت از حیات وحش حفاظت از میراث های طبیعی کشور است

حفاظت از حیات وحش حفاظت از میراث های طبیعی کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، امروزه توجه به حیات وحش به عنوان میراث های طبیعی هر کشور از ابعاد مختلف مد نظر قرار گرفته است .

فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سوم مارس ( ۱۳ اسفند ماه  ) روز جهانی حیات وحش می گوید : روز جهانی حیات وحش تاکید کننده و یاد آور اهمیت حفاظت از گونه های حیات وحش به عنوان یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی و میراث های طبیعی است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت : حیات وحش دارای نقش و کارکردهای کلیدی و اساسی در اکوسیستم ها بوده که امروزه استفاده های انسان از حیات وحش به استفاده های گسترده بویژه دارویی و گردشگری گسترش یافته است و به همین دلیل گونه های حیات وحش به لحاظ تنوع ژنتیکی میراث های طبیعی یک کشور محسوب می شوند و کشور ایران نیز با دارا بودن  تنوع گونه ای در حیات وحش خود و تنوع اکوسیستمی ، یکی از مهمترین کشورهای جهان از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به غنا و تنوع زیستی استان بوشهر می گوید : استان بوشهر بدلیل برخورداری از تنوع اکوسیستمی و زیستگاهی دارای گونه های مهم و ارزشمند حیات وحش نظیر پلنگ،پازن،قوچ،میش،آهو،دلفین گوزپشت،لاک پشتهای دریایی و انواع پرندگان ارزشمند و آبزیان مهم است که اقدامات حفاظتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جهت حفاظت از گونه های جانوری سالیانه با تلاش کارشناسان و محیط بانان در حال اجرا است  و حفاظت از گونه های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم در حفاظت از این ذخایر زنتیکی و میراث های طبیعی است .

شایان ذکر است : کارگروه حیات وحش استان بوشهر در سال ۹۸ در راستای برنامه ریزی برای حفاظت از گونه های حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشکیل شده است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات