کارگروه سلامت شهرداری قزوین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را بررسی کرد

کارگروه سلامت شهرداری قزوین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را بررسی کرد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ وحید مقدم، رئیس کارگروه سلامت شهرداری قزوین، در این جلسه گفت: به منظور آگاه سازی شهروندان از راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اطلاع رسانی همچنان  در حال انجام است و اقلام و فضاهای تبلیغاتی و هشداردهنده افزایش می یابد.

رئیس کارگروه سلامت شهرداری  یادآور شد: در حال حاضر ۸ بیلیورد و ۳۵ فیکسچر موضوعات مربوط به هشدار و اطلاع رسانی کرونا را در شهر پوشش می دهد.

مقدم خاطرنشان کرد: ضدعفونی ناوگان تاکسیرانی، از  ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر به صورت روزانه انجام شده و دو اکیپ سیار نیز، تمام تاکسی تلفنی های زیر نظر سازمان را ضدعفونی می کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تصریح کرد: با توجه به این که یکی از راه های انتقال ویروس از طریق زباله های بهداشتی است، تفکیک از مبدا متوقف شده و جمع آوری از مبادی جمع آوری، توسط پیمانکاران سازمان  انجام می شود.

وی ادامه داد: مخازن زباله،  گندزدایی دستگاه های پیمانکاران و جمع آوری پسماند به صورت روزانه انجام می شود.

مقدم با بیان این که ضدعفونی غسالخانه و ساختمان متوفیان به صورت  روزانه انجام می شود، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، فوتی های  بیماری کرونا در بیمارستان تیمم می شوند و مستقیما در قبرهای آماده و مخصوص به صورت ایزوله دفن می شوند تا آلودگی به محیط متوفیان وارد نشود.

در این جلسه درخصوص راهکارهایی برای ضدعفونی موثر در شهر، کاهش ضریب خطر در ادارات، تامین تجهیزات بهداشتی، رسیدگی بیشتر به سرویس های بهداشتی سطح شهر و روش های موثر هشدار و اطلاع رسانی بحث و گفتگو شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات