آماده باش 800 گروه عملياتي در استان هاي تحت بارش باران و برف  / نكات ايمني برق در هنگام بارش باران و برف

آماده باش 800 گروه عملياتي در استان هاي تحت بارش باران و برف / نكات ايمني برق در هنگام بارش باران و برف

به گزارش پايگاه خبري توانير ، دكتر مصطفي رجبي اظهارداشت:، هم اكنون بارش ها بيشتر در مناطق جنوب غربي و استان هاي لرستان و خوزستان كشور است و به تدريج دامنه آن به مناطق شرق كشور گسترش خواهد يافت.

رجبي خاطرنشان كرد: با ابلاغ توانير، هم اكنون 800 گروه عملياتي در استان هايي بارش برف و باران درآن مناطق در جريان است، در حال آماده باش كامل هستند.
سخنگوي صنعت برق تصريح كرد: اين گروه ها در صورت بروز هر مشكلي در شبكه برق، بلافاصله براي رفع آن وارد عمل خواهند شد.
رجبي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا بارش ها تاكنون مشكلي در شبكه ايجاد كرده  است؟ گفت: تاكنون مشكلي حادي در شبكه ايجاد نشده است.
وي همچنين از مشتركان برق خواست تا در صورت بروز هرگونه مشكل در شبكه برق محل خود، با شماره سراسري 121 تماس بگيرند.

سخنگوي صنعت برق در عين حال از مشتركان صنعت برق در خواست كرد كه در اين مواقع آرامش خود را حفظ كنند و منتظر حضور گروه هاي عملياتي باشند.

رجبي همچنين با بيان اين كه در شرايط باراني، به دليل مرطوب بودن زمين و همه اجسام نزديك به شبكه هاي برق مانند درختان مي توانند حالت رسانا (منتقل كننده برق) پيداكنند وموجب برق گرفتگي شوند بنابراين مردم بايد توصيه هاي ايمني را به منظور جلوگيري از برق گرفتگي جدي بگيرند ،خاطرنشان كرد: در برخي مواقع سقوط اجسام خارجي مانند شاخه هاي درختان بر روي شبكه، موجب پارگي سيم و سقط آن برروي زمين مي شود كه در اين شرايط( نه تنها در مواقع بارش برف و باران بلكه در همه زمان ها ) از همه مردم عزيز تقاضا داريم تا از محل فاصله بگيرند و بلافاصله موضوع  را با ذكر مكان وقوع حادثه به تلفن 121 اتفاقات برق اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات