بررسی و تصویب ۴ پروژه عمرانی در جلسه کمیته فنی عمرانی/  ظرافت، استحکام و صنعتی‌سازی در دستور کار است

بررسی و تصویب ۴ پروژه عمرانی در جلسه کمیته فنی عمرانی/ ظرافت، استحکام و صنعتی‌سازی در دستور کار است

به گزارش شهریار، محمد حسین اسحقی  در گفتگو با شهریار با اعلام مطلب فوق افزود: چهار پروژه شامل روگذر تقاطع رسالت و دیزل آباد، روگذر تقاطع ارتش به آزادی، روگذر تقاطع ارتش و کمربندی میانی با نام شهید ناصر مقدم و لوپ جنوب غربی پل نصر در پاسداران، مورد بررسی  دقیق کارشناسان و مشاورین در جلسته کمیته فنی قرار گرفته و تصویب شدند.

او ادامه داد: با احداث  روگذر تقاطع رسالت و دیزل آباد که یکطرفه بوده و در مسیر پالایشگاه به راه‌آهن قرار دارد، ارتباط خیابان یوسف آباد به طرف پالایشگاه تسهیل می‌یابد، و از طرفی خودروهای ورودی از طسمت راهآهن، به صورت ایمن وارد رسالت می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهردار با اشاره به بروز مشکلات ترافیکی در پی بازگشایی خیابان شهدای ارتش اظهار کرد: پس از بازگشایی خیابان شهدای ارتش شاهد بروز مشکلات ترافیکی در خیابان آزادی و تقاطع کمربندی میانی و ارتش بودیم که در جهت کاستن از بار ترافیکی منطقه و کسب رضایت مردم، دو پروژه غیرهمسطح در تقاطع ارتش-آزادی و کمربندی میانی- شهدای ارتش را به تصویب شورای ترافیک استان رسانده و در بودجه سال آینده شهرداری تبریز نیز پیش بینی کردیم که آن هم با موافقت اعضای شورای شهر مواجه شد.

او اضافه کرد: یک پروژه مصوب دیگر در جلسه ، مربوط به لوپ جنوب غربی پل نصر در اتوبان پاسداران است که به نظرم  اشتباهی در واگذاری زمین آنجا انجام داده اند و زمین های آنجا کاربری تجاری یافته‌اند؛ به دنبال تملک آن زمین ها بودیم که مقرون به صرفه نبود و به همین دلیل، بالاتر از آن محل در اتوبان پاسداران دور برگردان احداث کرده و از آنجا مسیر چندمنظوره ای احداث کردیم که هم به عنوان لوپ جدید پل نصر استفاده می شود و هم از درب سوم دانشگاه آزاد به طرف پل نصر و کوی نصر شاهد ترافیک نباشیم.

اسحقی با اشاره به دیگر پروژه‌های معاونت عمرانی شهرداری تبریز در سال آینده خاطرنشان کرد: به غیر از اینها، ۲ پل دیگر داریم که در شورای ترافیک استان تصویب شده است و در بودجه سال آینده نیز پیش بینی شده است.

او ادامه داد:  یکی از این پروژه ها، مربوط به دو پل تکمیلی در تبادل شهید فهمیده است که مسیر باغمیشه به پاسداران را مستقیم می کند و از آن طرف نیز مسیر باغمیشه به ولیعصر را مستقیم کرده است؛ مزیت این پروژه این است که حرکات اضافی در میدان حذف شده است و هم میدان خلوت می شود و دومین پروژه هم بحث پل یک‌طرفه  پارکینگ عون بن علی  به سمت پاسداران و شهید فهمیده است که خودروها از پارکینگ مستقیم به آن خیابانها حرکت می کنند.

معاون عمرانی شهردار تبریز بیشترین تأکید کمیته فنی، عمرانی شهرداری را کاستن از مشکل ترافیکی پروژه‌ها به هنگام اجرا دانسته و عنوان داشت: بیشترین توصیه ما در جلسه کمیته فنی این است که به هنگام اجرای پروژه، شهروندان دچار مشکلات ترافیکی نشوند و یا حداقل ترافیک را شاهد باشیم.

او صنعتی سازی را مهمترین عامل تسریع اجرای پروژه‌ها معرفی کرده و تأکید کرد: تأکید بعدی ما این است که این پروژه ها در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد؛ طوری طراحی کنیم که مسائل فنی در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برسد و افتتاح شود و این ممکن نخواهد بود، مگر اینکه ما از قطعات پیش ساخته استفاده کنیم و هم در کارخانه ها قطعات را ساخته و در محل احداث نصب کنیم؛ به عبارتی به طرف صنعتی سازی برویم.

اسحقی بزرگترین حسن صنعتی‌سازی پروژه های عمرانی را، افزایش کنترل کیفی آنها دانسته و یادآور شد: بزرگترین حسن صنعتی سازی این است که در روش فوق، وقتی همه قطعات در کارخانه ساخته می شود، کنترل کیفی آنها نیز راحت است؛ چون کارخانه‌ها محیطی مانند آزمایشگاه دارند و به همین دلیل قطعه ای که قبل از نصب در کارخانه تولید می شود، هم به لحاظ زیبایی و هم مقاومت آن اهمیت ویژه ای دارد، از این رو تأکید ما بیشتر قطعات پیش ساخته در کارخانه ها و افزایش کنترل کیفی آنها قبل از نصب است است.

او ادامه داد: مورد دیگری که به مشاورین پروژه ها توصیه کردیم، طراحی ظریف و زیبای پروژه‌ها است که شهروندان هنگام استفاده از آنها فکر نکنند با یک سازه زمخت روبرو هستند.

معاون عمرانی شهردارتبریز از تمهیدات کمیته فنی وعمرانی شهرداری برای تسریع در اجرای  پروژه‌ها نیز خبر داده و تأکید کرد:  تمهیداتی  از قبیل صنعتی سازی، استفاده از قطعات پیش ساخته، و عرشه های فلزی به این خاطر است که به اهداف خود در زمانبندی اجرای پروژه ها برسیم.

او با اشاره به کاهش راندمان کاری در فصل زمستان ادامه داد: اجرای پروژه در زمستان هم راندمان کاری را پایین می آورد و هم آن کیفیت مطلوب به دست نمی‌آید، به همین خاطر نمی خواهیم این پروژه‌ها تا زمستان آینده طول بکشید.

اسحقی اضافه کرد: ضمن اینکه می خواهیم مردم مشکلی از بابت عبور و مرور و ترافیک نداشته باشند، قصدمان این است که تمامی پروژه‌های عمرانی سال ۹۹ در زمانبندی تعیین شده به اتمام برسد.

او در پایان عنوان کرد: اگر چه نمی توانیم به طور قطعی زمان اتمام پروژه ها را تعیین کنیم و شاید جابجایی تأسیسات یا عدم شرکت در مناقصه را داشته باشیم، ولی عزم شهرداری و معاونت عمرانی آن این است که این پروژه ها را به عنوان اولویت های عمرانی شهر در سال آینده به پایان برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات