امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شورای شهر، شهرداری شیراز و جمعیت هلال احمر فارس

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شورای شهر، شهرداری شیراز و جمعیت هلال احمر فارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در این تفاهم‌نامه سه‌جانبه که در 6 ماده منعقد شده است، ارائه خدمات متقابل در زمینه‌های مدیریت یکپارچه شهری، هم افزایی بین سازمانی، ارتقا حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با استفاده از ابزارهای موجود مورد توافق سه طرف قرار گرفت.

دکتر« سید عبدالرزاق موسوی » رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پس از امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در ابتدای یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورا، بر ضرورت اجرای دقیق مواد این تفاهم‌نامه تاکید و اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز سال سوم فعالیت خود در دوره پنجم، افزایش تعامل با نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شهری و استانی را در راستای اجرای وظایف نظارتی و هماهنگی خود، با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر شورای شهر، شهرداری و هلال احمر استان، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در جهت ارتقای حقوق شهروندی با ارائه خدمات امداد و نجات پیش‌بینی شده و با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده و شرایط حال حاضر امید می‌رود فرصتی برای عمل فراهم کند تا اقدامات مربوطه هر چه زودتر اجرا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اذعان به اینکه متاسفانه بسیاری از قوانین محدود به تفاهم‌نامه بوده و در عمل به مرحله اجرا نمی‌رسد، اظهار امیدواری کرد که سرنوشت این تفاهم‌نامه چنین نباشد.
وی تاکید کرد: باید همه ما در اجرای تفاهم‌نامه اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم در عمل مطابق با مفاد  پیش رفته و در مدت تعیین شده آن را به مرحله اجرا برسانیم.

**

دکتر « حسین درویشی » مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز به راه‌‌اندازی پایگاهی در پارک کوهستانی دراک و با همین نام بر حضور و فعالیت 24 ساعته امدادگران اشاره و عنوان داشت: با شروع به کار این پایگاه خدمات مورد نظر در حوزه امداد و نجات شهروندان باتوجه به دستورالعمل‌های مشخص شده دنبال خواهد شد.
وی همچنین با تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری شیراز در انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار امیدواری کرد که این همکاری منجر به بهبود خدمات به شهروندان شیراز در حوزه شرح وظایف سه طرف شود.
گفتنی است ارائه خدمات امداد و نجات، همکاری با هدف بازتوانی در برابر حوادث و همکاری در خصوص تیم نجات تخصصی بوستان دراک تعدادی، از مواد این تفاهم‌نامه است که مورد توافق قرار گرفته است.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات