موافقت شورای شهر شیراز با مساعدت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا

موافقت شورای شهر شیراز با مساعدت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با دو طرح دوفوریتی مساعدت در خرید کیت تشخیص بیماری کرونا و همچنین گندزدایی و سم‌پاشی اماکن و محل‌های نگهداری سالمندان، کودکان و افراد کم توان ذهنی و بی‌سرپرست بصورت رایگان موافقت شد.

ضمن تصویب دوفوریت طرح‌ها، شهرداری مکلف شد طی انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به انجام کلیه هزینه‌ها درخصوص پیشگیری از بیماری کرونا و تهیه تجهیزات و نیازمندی‌های حوزه درمان از محل ردیف‌های بودجه سال 1398 شهرداری اقدام کند.

لایحه دوفوريتي بخشودگي مبالغ اضافه شده در مدت مازاد چك‌هاي معوق تا پايان سال 1398، دیگر دستورکار این جلسه بود که با نظر مثبت اعضا به تصویب رسید.

لايحه دوفوريتي شهرداری شيراز درخصوص تهاتر مطالبات شهرداري از دستگاه‌هاي اجرايي از طريق اوراق تسويه خزانه نوع دوم و افتتاح حساب نزد بانك‌هاي عامل و تهاتر مطالبات و بدهي تا سقف مبلغ 5 هزار ميليارد ريال، دیگر دستور این جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

طرح دوفوریت جمعی از اعضای شورای شهر درخصوص پرداخت پاداش به اعضاء کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر ماده صد ،ماده 77 قانون شهرداری و ماده 38 آئین‌نامه مالی شهرداری، بند 20 ماده 55 قانون شهرداری و هیئت تطبیق مصوبات مستقر در فرمانداری، دبیران و کارکنان دبیرخانه کمیسیون‌های مذکور و نمایندگان شهرداری نیز بررسی و مصوب شد.

طرح یک فوریتی پبشنهادی جمعی از اعضای شورای شهر درخصوص تعویق اجرای مصوبات اخذ عوارضی برای اجرا از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99 در این جلسه مطرح و موضوع از دستور کار خارج و مسکوت شد.

لایحه شهرداری شیراز با عنوان «هزینه تأمین و ساخت پارکینگ مورد نیاز شهر» نیز به دلیل کسب تنها دو رأی موافق بایگانی شد.

الزام شهرداری به کاشت درختان سرو، نارنج و چنار در طرح‌های احداث فضای سبز شهری، که از سوی اعضای شورا مطرح شد مورد موافقت قرار گرفت.

به موجب این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد در طرح‌های احداث فضای سبز و همچنین در روز درختکاری نسبت به غرس درختان بومی سرو، نارنج و چنار از محل ردیف اعتباری پروژه بهسازی و توسعه فضای سبز در سطح شهر، به طور ویژه و با رعایت ملاحظات اکولوژیکی اقدام کند.

طرح اعضای شورا درخصوص ضرورت اعمال مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث بیست و یکم (پدافند غیرعامل ) در ساخت و سازها دستور کار دیگر این جلسه بود که با تصمیم کمیسیون مذکور موافقت و مقرر شد بایگانی شود.

مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز، با بررسی نامگذاری و تغییر نام چند خیابان دنبال شد و به موجب آن بر نامگذاری بوستان 7هکتاری در دست احداث محله کشن به نام نوید، نامگذاری بلوار جدیدالاحداث مجاور اراضی کارخانه سیمان فارس به نام صنعت سیمان و نامگذاری خیابان‌های منشعب از این بلوار به نام یازده شهید صنعت سیمان فارس موافقت شد.

اعضای شورا با درخواست نامگذاری کوچه 7/9 بلوار مطهری جنوبی به نام شهید نورمحمد حاتمی و تغییر نام خیابان شیخ روزبهان به علت تکراری بودن به نام ابوالقاسم انجوی شیرازی و همچنین نصب تندیس این ادیب موافقت کردند.

نامگذاری بوستان واقع در خیابان هجرت به نام پیشنهادی ابریشم و نیز نامگذاری بوستان عرفی شیرازی دیگر مصوبات این جلسه بود و همچنین مقرر شد تندیس و شرح مختصری با هدف معرفی این شاعر در بوستان مذکور نصب شود.

در این جلسه اعضای شورای شهر با نامگذاری بوستان واقع در میدان قائم با نام اطلسی و نامگذاری بوستان واقع در بلوار نصر خیابان کسری با نام کسری و نیز نامگذاری کوچه 6 بلوار هفت تنان به نام شهید عباس ظرفی موافقت کرده و با مخالفت با تغییر نام خیابان عظیم در محدوده منطقه یک شهرداری شیراز به نام خیابان وکلا آن را به کمیسیون مذکور بازگرداندند.

گفتنی است این جلسه با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فی مابین شورا، شهرداری و جمعیت هلال احمر استان فارس آغاز و با ارائه گزارشی از دکتر «یوسف آفرینی» رئیس اداره آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با موضوع اقدامات پیشگیرانه در کاهش شیوع ویروس کرونا ویژه گروه‌های هدف این اداره ادامه پیدا کرد.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات