پردیسان قائم دیگر با مشکل کمبود آب مواجه نخواهد بود

با انتقال خطوط آب از مناطق یک و چهار؛

پردیسان قائم دیگر با مشکل کمبود آب مواجه نخواهد بود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: با انتقال خطوط آب از مناطق یک و چهار، حدود 40 لیتر آب مازاد برای آبیاری فضای سبز پردیسان قائم و قسمت‌های مختلف آن به این مجموعه منتقل می‌شود.

یدالله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌آنلاین، با اشاره به نگاه ویژه مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، به فضای سبز شهر، از برگزاری جلسه‌های متعدد برای تأمین آب فضای سبز خبر داد و گفت: با توجه به وسعت پردیسان قائم و مشکل کمبود آب برای آبیاری این مجموعه اقداماتی در دستور کار است که در این راستا، دو خط انتقال آب به این مجموعه منتقل می‌شود.

وی افزود: خط انتقال آب از منطقه یک اجرا و لوله‌گذاری آن کامل شده که می‌توان برای آبیاری پارک گردشگری، بخشی از پردیسان قائم، بام کرمان و هم‌چنین آرامستان، از این خط لوله استفاده کرد.

علیزاده با اشاره به این‌که از منطقه چهار و انتهای بلوار 22 بهمن نیز خط لوله برای انتقال آب به داخل دریاچه پردیسان قائم منتقل می‌شود، گفت: در حال حاضر، 80 درصد کار انجام شده و تا پایان سال، اقدامات لازم برای انتقال این خط و انتقال مازاد آب این منطقه به مجموعه پردیسان قائم، به پایان می‌رسد.

وی همچنین از انتقال آب مازاد از میدان آزادی به میدان شهدا یا مشتاق به پردیسان قائم برای سال آینده خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح نیز اعتباری در نظر گرفته شده است  که در صورت اجرای آن، چاههایی که دراین مسیر قرار دارند به هم ارتباط پیدا می کنند که می توان  آبیاری درختان و پارک هایی  موجود دراین مسیررا انجام داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از حفر چندین حلقه چاه آب خبر داد و افزود: در سال‌جاری، نزدیک به هفت حلقه چاه عمیق برای تأمین آب فضای سبز در مناطق مختلف شهر، حفر شده و برای سال آینده نیز، مجوز حفر 9 حلقه چاه آب گرفته شده است.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات