انجام 225 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در بهمن ماه

انجام 225 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در بهمن ماه

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، 15 مورد مربوط به حریق منزل مسکونی، 11 مورد حریق تجاری، 12 مورد حریق خودرو، 10 مورد واژگونی و تصادف خودرو، 62 مورد محبوس شدن در آسانسور و منزل و خودرو، 8 مورد افکن چاه و ریزش ساختمان، 12 مورد بررسی و نشت گاز بوده و 13 مورد نیز به دلیل خارج بودن از محدوده توسط آتش نشانان شهرها و روستاهای همجوار انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد: عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، در حالی که این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد .

منتظری با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور را فرمان می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد .

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  قزوین  با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است .

منتظری تاکید کرد: بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نکنید .

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات